ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان با ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

به گزارش رکنا از کردستان؛ مراسم بهره‌برداری از ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان پیش از ظهر امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس بنیاد مستضعفان کشور در روستای «چور» مریوان برگزار شد.

فرماندار مریوان در این مراسم اظهار داشت: بهره‌برداری از این واحد در قالب تفاهم‌نامه مشترک ۲۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

اسماعیل احمدی افزود: سهم استان کردستان از این ۲۰ هزار واحد حدود هزار واحد است که ۱۰۸ واحد آن در شهرستان مریوان واقع شده است.

وی اعلام کرد: امروز شاهد بهره برداری همزمان از هشت واحد مسکونی محرومان در روزهای مرزی «چور» هستیم و امیدواریم سایر طرح‌ها نیز به تداوم در ماه‌های آتی به بهره برداری برسند.

سعید رسولی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از مجموع هزار واحد سهم استان تاکنون ۵۱۲ واحد شامل ۲۸ واحد در بانه، ۲۱ واحد در بیجار، ۴۱ واحد در دهگلان، ۳۱ واحد در دیواندره، ۲۳۲ در سروآباد، ۳۸ واحد در سقز، ۸ واحد در سنندج، ۱۴ واحد در قروه، ۱۱ واحد در کامیاران و ۳۸ واحد در مریوان به اتمام رسیده است.

اکبر نیکزاد نیز در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان در روستای «چور» مریوان اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور ۳۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده که سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز برای ساخت این تعداد واحد مسکن محرومان حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

فتاح با اشاره به بهره‌برداری از هشت واحد مسکونی محرومان در روستای «چور» مریوان، خاطرنشان کرد: افرادی که برای آنها در این روستای مرزی و محروم مسکن ساخته شد، توانایی تأمین اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن را نداشتند و به صورت بلاعوض به آنان کمک شده است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح ۱۰ هزارمین واحد مسکونی محرومان در کشور هستیم و برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲ میلیارد ریال وام با کارمزد پایین پرداخت شده است.

نیکزاد افزود: برای رفع دغدغه مسکن محرومان تاکنون تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده است.                                         

در جلسه شورای اداری چهارشنبه شب در استانداری مطرح شد؛

بنیاد مستضعفان به آبادانی کردستان توجه ویژه دارد.

 

بنیاد مستضعفان به آبادانی کردستان توجه ویژه دارد/سروآباد، مریوان و بیجار به عنوان مناطق هدف این نهاد قرار گرفتند

 

 پرویز فتاح در شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مردم دیگر به سخنرانی و حرف‌ها اعتماد ندارند بلکه نیاز به کار دارند.

 

وی افزود: کردستان آباد و توسعه‌یافته تلاش بیشتری می‌خواهد و در این خصوص تعارف نداریم و نباید وقت خود را با تعارفات هدر بدهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: اکنون که امنیت پایدار در کردستان برقرار است باید به فکر امنیت اقتصادی و معیشتی باشیم.

فتاح افزود: مردم باید خروجی این تلاش‌ها را ببینند و در زندگی خود احساس کنند.

وی اعلام کرد: بنیاد مستضعفان در هر استان یک منطقه محروم را به عنوان پایلوت می‌پذیرد اما جدای از سروآباد، شهرستان مریوان هم به عنوان پایلوت و منطقه هدف خدمات بنیاد را قبول کردیم.

فتاح اظهار داشت: بیجار هم به عنوان یک منطقه ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای رفع مشکلات و توسعه آن برنامه خواهیم داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین را در کل کشور احداث می‌کنیم که سهم استان کردستان از این تعداد، یک هزار و ۴۳۰ واحد است.

فتاح اظهار داشت: اگر هزار و ۴۳۰ واحد مسکن محرومین در کردستان به سرعت احداث شود این سهمیه را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: برای اتمام کارها و برنامه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در سروآباد ۱۲ میلیارد تومان اعلام نیاز شده که پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در ۸ ماهه باقی‌مانده از سال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مریوان در نظر گرفته‌ایم که اگر این رقم کارسازی و جذب شود بنیاد مستضعفان این رقم را افزایش خواهد داد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بنیاد از طریق بانک سینا به مردم استان پرداخت خواهیم کرد و ۸ میلیارد تومان نیز برای آزادی ۲۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان اختصاص می‌دهیم.

فتاح از افزایش توزیع بسته‌های حمایتی در کردستان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم اختصاص خواهیم داد.

 

اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: کردستان به واسطه حداقل یک دهه دفاع مقدس، درگیری و ناامنی، فرصت‌های زیادی را برای توسعه زیرساخت‌ها از دست داده است.

وی افزود: استان کردستان امروز به دلیل مشکلات فراوان با وجود توجه ویژه دولت سیزدهم، نیازمند نگاه ویژه است.

استاندار کردستان خواستار راه اندازی دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در استان برای انجام بهتر طرح‌های محرومیت‌زدایی و خدمات مناسب‌تر به مردم منطقه شد.

زارعی کوشا افزود: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کردستان با توجه به پتانسیل‌ها، به رونق اشتغال و توسعه اقتصادی این استان منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از ابتدای فروردین تا تیرماه ۱۵۰ هزار نفر گردشگر وارد استان شدند که امسال این رقم به بیش از یک میلیون نفر رسید و این آمار نشان از ظرفیت بالای استان در زمینه گردشگری دارد.

اکبر نیکزاد نیز در ادامه جلسه شورای اداری کردستان در سنندج، اظهار کرد: هدف اصلی امام خمینی (ره) از تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام احداث مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال ۱۴۱۰ همه منازل روستایی کشور نوسازی و مقاوم سازی می‌شود.

نیکزاد اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه ای که با بنیاد مستضعفان امضا شده ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در ۳۱ استان کشور احداث می‌کنیم که ۱۰ هزارمین واحد آن امروز در کردستان افتتاح و تحویل شد.

وی افزود: سهمیه کردستان احداث یک هزار واحد بوده که تاکنون ۵۵۰ واحد برای محرومان در این استان ساخته شده و تا آبان ماه سال جاری ۴۵۰ واحد باقی مانده هم تحویل داده می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده که از آبان‌ماه و پس از اتمام سهمیه ساخت مسکن محرومان در کردستان، احداث هزار واحد دیگر را هم در این منطقه آغاز می‌کند.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 910951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟