تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت هتل در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ استانی برای ساخت هتل تخصیص یافت که به طور عمده برای هتل‌های شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد استفاده می‌شود.

حسن پور یادآور شد: چند هتل هم از جمله هتل بام خرم‌آباد و هتل آبشار الیگودرز از محل تسهیلات تبصره ۱۸ ملی هر کدام مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات با توجه به بزرگ بودن طرح‌ها دریافت می‌کنند.

وی افزود: امسال نیز ۸ هتل دیگر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان معرفی خواهند شد تا با ساخت این هتل‌ها دو هزار تخت به ظرفیت تخت‌های اسکان مسافر در استان افزوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با ساخت این هتل‌ها ظرفیت تخت‌های اسکان استان به ۴ هزار تخت افزایش می‌یابد و شاهد جهش ویژه‌ای در اسکان مسافر در استان خواهیم بود.

حسن پور در بخش دیگری از سخنانش به صدور مجوز ۶ اقامتگاه بوم گردی در استان در کمتر از ۱۱ ماه گذشته خبر داد و افزود: کل اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان تاکنون ۸ مورد بوده است که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: علاوه بر این با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند که کار آن‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود.

عطا حسن پور یادآور شد: روند افزایش گردشگرپذیری لرستان سبب شده برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها در استان، فعالیت و پیگیری‌های زیادی داشته باشیم.

استان لرستان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 909901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟