نصب بیش از ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان اصفهانی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ کریم زارع ،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، در این همایش اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بر روی پشت بام منازل مددجویان تحت حمایت نصب شد. 

کریم زارع با تاکید به همکاری شرکت برق و بانک های عامل برای رشد این طرح در سطح استان، ادامه داد: در سال جاری احداث ۲هزار و ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در نظر گرفته شده که این مهم با همکاری بیش از پیش بانک های عامل و اداره برق استان تحقق خواهد یافت. 

وی با اشاره به افزایش تسهیلات برای این طرح، افزود: امسال برای نصب و راه اندازی طرح نیروگاه های کوچک مقیاس، تسهیلات ۱۲۵ میلیون تومانی ارائه خواهد شد و مددجویان پس از نصب و اتصال به شبکه توزیع برق در فاصله دو ماه یکبار تعرفه برق تولیدی دستگاه های خود را دریافت خواهند کرد. 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه درسال جاری تعرفه برق تولیدی پنل های خورشیدی نصب شده برای مددجویان افزایش خواهد داشت، گفت: این طرح علاوه بر تامین درآمد ثابت و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، به پایداری شبکه توزیع برق استان نیز کمک خواهد کرد.   

گفتنی است؛ در این همایش از اداره های کمیته امداد تیران، نائین، میمه، هرند، خوانسار و مبارکه، که بالاترین آمار احداث و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را داشتند، تجلیل شد. 

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 909735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟