پرداخت ماهانه ۳ هزار میلیارد ریال مستمری

به گزارش رکنا از اردبیل،  افشین شیرزاده مدیرکل تامین اجتماعی استان  به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: درآمد سالانه این سازمان در استان اردبیل حدود پنج هزار میلیارد ریال و هزینه آن نیز بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر بیمه اجباری و حدود ۸۰ هزار نفر بیمه شده خاص هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: تعداد مستمری بگیران از سازمان تامین اجتماعی در استان اردبیل ۵۵ هزار نفر است و بیش از ۲۱ هزار کارفرما در این استان وجود دارد.

شیرزاده با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی در نقاط مختلف استان انجام شد، اضافه کرد: هم اکنون به یکهزار و ۷۰۰ نفر در این استان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه گفت: براساس برآورد‌ها حق بیمه حدود ۱۰ هزار نفر در استان اردبیل با اینکه مشغول کار هستند به علل مختلف پرداخت نمی‌شود که این امر تخلف بوده و احجاف در حق آن‌ها است و در صورت اطلاع تامین اجتماعی با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: تنها با حضور فیزیکی بازرسان در واحد‌های خدماتی، تولیدی و صنفی این مشکل کارگران رفع نخواهد شد بلکه می‌توان با راه اندازی سامانه و ارسال پیامک و کد دستوری مشخص از وجود تخلف عدم پرداخت حق بیمه کارگری در هر واحدی اطلاع یافت و این مشکل را حل کرد.

 

کدخبر: 909693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟