کشت و صنعت جدید در لرستان ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ سیروس ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه در بیست و یکم تیرماه با مدیرعامل صنایع شیر پگاه کشور با بیان اینکه کشت و صنعت جدید در لرستان ایجاد می‌شود، اظهار داشت: ایجاد این کشت و صنعت با مشارکت صنایع شیر پگاه و به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری این شرکت به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان در استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تشکر از استاندار لرستان به‌خاطر پیگیری‌های مؤثر برای این موضوع، ادامه داد: اولویت ما برای ایجاد مجتمع کشت و صنعت جدید، شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته استان است.

معاون استاندار لرستان در خصوص جزئیات ایجاد این کشت و صنعت، گفت: در این راستا حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله امور آب و منابع طبیعی به همراه صنایع شیر پگاه در استان شرایط شهرستان‌های موردنظر را بررسی قرار داده و جانمایی انجام خواهد شد.

ابراهیمی، افزود: به دنبال این جانمایی کارشناسان صنایع شیر پگاه کشور برای نهایی‌شدن موضوع به استان دعوت خواهند شد.

وی، نوسازی و توسعه صنایع شیر پگاه در استان و تکمیل کشت و صنعت الیگودرز را دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در استان برشمرد و گفت: دراین‌خصوص خط تولید شیر در استان افزایش و خرید شیر از دامداران لرستان ۷۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون استاندار لرستان، ادامه داد: صنایع شیر پگاه تعداد دام‌های سنگین کشت و صنعت الیگودرز را به تعداد ۱۵۰ رأس افزایش خواهد داد.

ابراهیمی عنوان کرد: برای توسعهٔ کشت و صنعت الیگودرز ۶۰ میلیارد تومان از طرف صنایع شیر پگاه و ۴۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تأمین خواهد شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 908871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟