رویداد تخصصی پوشش ایرانی اسلامی در اصفهان آغاز شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛حجت‌الاسلام حسن امان اللهی در نشست خبری رویداد تخصصی پوشش ایرانی اسلامی در سالن جلسات موزه مجموعه قلب شهر اصفهان (سیتی سنتر)افزود: حجاب، عفاف و پوشش محجبانه بخشی از فرهنگ، تمدن و تاریخ چند هزار ساله ما ایرانیان است و فرهنگ ما در همه جای دنیا مایه سربلندی ما ایرانیان است.

وی ادامه داد: ایرانیان از دیرباز در زمینه پوشش محجبانه و پاسداشت حیا و عفاف پیشگام بودند و حجاب، انتخاب تاریخی ایرانیان به خصوص بانوان این سرزمین بوده است.

وی با بیان اینکه ما برای ترویج عفاف و حجاب و ارائه تذکر به افرادی که حجابشان دارای اشکال است، افرادی را به صورت تخصصی آموزش دادیم، ابراز داشت: این امر در مراکز شلوغ و پرتردد از جمله سیتی سنتر که کنسرت‌های زیادی نیز برگزار می‌شود بسیار مؤثر بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

مدیر مجموعه دختران آسمان با بیان اینکه دعوت از دختران نوجوان برای حضور در جلسات مجموعه نیز در دستور کار بوده است، ابراز داشت: برای این امر بهترین فضاها مورد استفاده قرار گرفته و مشاوره‌های خوبی نیز به این دختران ارائه شده است.

مدیر مجموعه دختران آسمان گفت: سمن‌ها و مجموعه های مردم نهاد می توانند نقش پررنگ و موثری در ترویج پوشش محجبانه و پاسداشت حیا و عفاف داشته باشند و برگزاری رویداد تخصصی پوشش ایرانی اسلامی مانند این نمایشگاه می‌تواند در ترویج این فرهنگ موثر باشد.

حجت‌الاسلام امان الهی درباره برگزاری  نمایشگاه تخصصی پوشش ایرانی اسلامی در اصفهان توضیح داد: فضای این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته و قرار است در قیمت فروش لباس مناسب پوشش ایرانی اسلامی با تخفیف به خریداران داده شود. نمایشگاه تخصصی پوشش عفیفانه از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در پردیس سینمایی اصفهان برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب فعالیت می‌کنیم اما هیچ نهادی حمایتی از ما نداشته است، ابراز داشت: ما هیچ منبع مالی نداریم و حتی یک اتاق هم برای قرار دادن وسایملان نداریم اما برخی از مراکز بخش خصوصی از جمله سیتی سنتر در این زمینه همکاری‌های خوبی را داشتند.

مدیر سمن مردم نهاد دختران آسمان گفت: بدنبال برگزاری منظم جلسات اغنایی برای دختران و خانواده‌هایشان هستیم که هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تذکر رعایت عفاف و حجاب به بانوان بویژه جوانان و نوجوانان باید به صورت تخصصی و اصولی ارایه شود و استفاده از افراد آموزش داده شده بسیار مؤثر بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

امان اللهی گفت: مجموعه‌هایی مانند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سپاه ناحیه امام حسین (ع)، فرمانداری اصفهان و دیگر نهادها در راستای تقویت عفاف و حجاب در مراکز بزرگ تجاری اصفهان با مجموعه دختران آسمان همکاری دارند.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 908769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟