تخصیص کود های یارانه ای صرفا به محصولات الگوی کشت 

به گزارش رکنا از ایلام : سیامک بیگی اظهار داشت: تغییر الگوی کشت و استفاده از دانش بنیان ها؛ از راهبردهای اساسی، در جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعان باید به عرصه کار نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت منابع توجه کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که زیر پوشش الگوی کشت در استان معرفی شده‌اند کودهای کشاورزی یارانه‌دار تخصیص یافت.

بیگی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع بیش از 14 هزار و 711 تن انواع کودهای کشاورزی تامین و وارد انبارهای سازمانی شده، که بیش از 41% آن در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است که این میزان شامل 5 هزار و 492 تن ازته، و 375 تن فسفاته و 268 تن نیز پتاسه و 2 تن سولفاته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع تابستانه هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام بیان کرد: در حال حاضر بیش از 8 هزار و 572 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبار های استان ذخیره سازی شده است.

 وی اضافه کرد: برای کشت پائیزه نیز توزیع سهیه کود های پایه از اول مرداد ماه سال جاری انجام می شود و ما این آمادگی را داریم تمام برنامه کودی استان را تأمین و به موقع در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 908590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟