اجرای پروژه اصلاح هندسی ورودی شهرک شهید مدنی

به گزارش رکنا از همدان:شهردار همدان در آیین افتتاح پروژه اصلاح هندسی ورودی کوی شهید مدنی اظهار کرد: شاید این پروژه از نظر ظاهری به چشم نیاید اما انجام آن یک سال طول کشید و مشکل بزرگی از ساکنان کوی شهید مدنی را حل کرد.
سید مسعود حسینی با این توضیح که در دوره جدید مدیریت شهری برطرف کردن گره ترافیکی منطقه کوی شهید مدنی مطالبه مردم بود افزود: حتی در زمان اجرای پروژه نیز مردم منطقه فکر می‌کردند این اصلاح هندسی پاسخ گوی نیاز آنها نیست و باید تقاطع غیر هم سطح ایجاد شود.
شهردار همدان با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها باید بر اساس مطالعه و اعتماد به نظر کارشناسی باشد و این پروژه نیز با عنایت به این مسأله اجرا شد مطرح کرد: از صبر و حوصله مردم برای اجرای پروژه تشکر می‌کنم.
وی توجه به مسائل ترافیکی و حل مشکلات این حوزه را از برنامه‌های مهم شهرداری همدان برشمرد و ادامه داد: طرح جامع ترافیک همدان به شهرداری ابلاغ شده است علاوه براین بودجه تعریف شده برای همدان 3 هزار و 750 میلیارد تومان است که از این مقدار 2 هزار میلیارد تومان عمرانی است و از این مقدار نیز، هزار و 200 میلیارد تومان به مسأله ترافیک اختصاص دارد.
وی همچنین از ایجاد پل میدان شهید مدرس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دلیل ترافیکی که در این منطقه وجود دارد اجرای پل میدان شهید مدرس، ایجاد پارکینگ و... در دست مطالعه است تا اجرایی شود.
حسینی درباره ترافیک بلوار بهشت نیز مطرح کرد: قرار بود در میدان امام حسین(ع) تقاطع غیر هم سطح اجرا شود اما با مطالعات انجام شده مشخص شد با برخی اصلاحات و تملک بخشی از اراضی می‌توان مشکل را حل کرد.
محمدرضا فیضی منش مدیر منطقه 3 شهرداری همدان نیز با بیان اینکه بیش از 33 میلیارد تومان برای اصلاح هندسی ورودی کوی شهید مدنی هزینه شده است اظهار کرد: 10 میلیارد تومان برای جابه جایی 38 تیر برق، 16 میلیارد تومان برای زیرسازی و هدایت آب‌های سطحی، 5 میلیارد تومان برای آسفالت و 2 میلیارد تومان نیز برای کاشت گل و آبیاری آن‌ها با استفاده از مخازن مکانیزه هزینه شده است.
وی با این‌توضیح که پروژه به لحاظ ترافیکی پروژه‌ای سنگین بود که با همکاری مسؤولان فعال در این عرصه انجام شد مطرح کرد: امسال 530 میلیارد تومان بودجه برای منطقه سه مصوب شده است و این در حالی است که تا چند سال گذشته بودجه منطقه 20 میلیارد تومان بود.
مدیر منطقه سه شهرداری همدان بیان کرد: ساماندهی بلوار فرودگاه و احداث 40 واحد با 50 میلیارد تومان اعتبار، اجرای پروژه مجتمع کسب و کار با 15 میلیارد تومان اعتبار، اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای فضای سبز کوی شهید مفتح، اختصاص 25 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت، احداث 5 زمین ورزشی، احداث ساختمان ناحیه سه، نوسازی مجموعه خودروهای خدمات شهری، مرمت و جداره سازی خیابان شهدا، تکمیل پیاده رو سازی خیابان نظر بیگ، مرمت پارک‌های محلی، تملک و بازگشایی بلوار قدر و شهید همدانی از جمله پروژه‌هایی است که یا اجرا شده یا اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به حدیثی از امام معصوم(ع) اظهار کرد: رمز قبولی اعمال ما این است که به برادران دینی خود خدمت کرده و حوائج آنها را برطرف کنیم.
وی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری منطقه سه همدان گفت: کاری که انجام شد اگر چه به ظاهر ساده است، اما کاری پیچیده بود.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای ما کاهش مشکلات مردم و کاهش زمان تردد آنها در شهر اولویت است مطرح کرد: ایجاد بازارچه‌های مختلف در مناطق و کاهش تردد مردم دیگر برنامه ما در عرصه مدیریت شهری است.
وی با این توضیح که برنامه‌های ترافیکی به دلیل کرونا تعطیل شده بود ادامه داد: از امروز باید برنامه‌ها را بر اساس طرح جامع ترافیکی تدوین کنیم که برای این مسأله نیز هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
صفری افلاکی از اقدامات جدید شهرداری همدان برای اجرای طرح در بخش هدایت آب‌های سطحی در منطقه کوی اندیشه و زمین شهری خبر داد و بیان کرد: اصلاح پیاده راه و سنگ فرش کردن مجتمع شاهد نیز تصویب شده اما در هیأت تطبیق مورد نقد قرار گرفته است که از شهرداری می‌خواهم آن را اصلاح کند تا هرچه سریع‌تر کارها انجام شود.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا مردمی که در کوی شهید مدنی و کوی‌های اقماری اطراف آن زندگی می‌کنند از کامل‌ترین امکانات شهری، ورزشی و فضای شهر برخوردار بوده و از آسایش نسبی که حق آنهاست بهره مند شوند.

 

کدخبر: 908576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟