هوشمندسازی ۲۰ تقاطع شهری با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی در قم

به گزارش رکنا از قم، حسین شعبان‌زاده در جلسه شورای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برخی از اقدامات سازمان طی سه ماه گذشته، اظهار داشت: آرام‌سازی و ایمن‌سازی معابر شهری از حیث بازدارندگی سرعت بی‌رویه خودروها و همسطح سازی معابر جهت تردد پایدار تمام اقشار مردم از سطح خیابان بخش مهمی از اقدامات انجام‌شده است.

 

وی از راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات ساکن به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص طی ماه‌های اخیر یادکرد و افزود: مجوز احداث تونل امام موسی صدر در بودجه سال جاری گرفته‌شده که با اجرای آن محدوده پل آهنچی به‌عنوان یک پیاده راه انسان‌محور نقش پررنگ‌تری را ایفا خواهد کرد.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در طرح‌های عمرانی، زیباسازی بصری معابر نیز موردتوجه است، گفت: تا پایان سال جاری ۲۰ تقاطع شهری با هزینه بالغ‌بر ۱۶ میلیارد تومان هوشمندسازی می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تقاطع شهید اخلاقی به‌صورت کامل هوشمند شده است، یادآور شد: روند هوشمندسازی تقاطع‌های قلم، کشاورز، یادگار امام و خیابان شاهد، بلوار موتلفه نیز در دست اقدام است.

 

شعبان‌زاده با اشاره به توسعه پارکینگ‌های موتورسیکلت برای جلوگیری از سرقت و بهبود نظم ترافیکی خاطرنشان کرد: از سال گذشته رک‌های پارکینگ موتورسیکلت با اولویت هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر در حال ساخت و نصب است که در حال حاضر در ۲۶ نقطه از شهر جایگاه‌های پارک موتورسیکلت راه‌اندازی شده است.

 

وی وجود ۱۲ پارکینگ عمومی سطح شهر در اختیار سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و گفت: پوشش بیمه‌ای پارکینگ‌های عمومی به همراه تکمیل دوربین‌های نظارتی اولویت مهم شهرداری قم در قبال پارکینگ‌های عمومی است.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در سطح شهر قم ۵۴ هزار و ۴۰۰ متر خط‌کشی طولی و ۵۰۱ مترمربع نیز خط‌کشی عرضی اجراشده است و از ابتدای سال جاری ۳۰۰ میلیون تومان برای نصب تابلوهای راهنمای مسیر در مناطق هشت‌گانه هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه افزون بر ۴۵ پل عابر پیاده شهری قم به خاطر مکانیزه نبودن با استقبال شهروندان همراه نمی‌شود، گفت: مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده و عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم این سازمان طی سال جاری است.

 

شعبان‌زاده با اشاره به افزایش خروجی‌های پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر از دو خروجی به ۵ خروجی، اظهار داشت: با تغییرات انجام‌شده در این پارکینگ، شاهد روان‌سازی بیشتری در ورود و خروج خودروها هستیم.

 

وی در انتها خاطرنشان کرد: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تنها سازمان تابعه شهرداری قم است که به دلیل خلأهای قانونی شامل برخورداری از درآمدهای ارزش‌افزوده و جرائم نمی‌شود.

نظری / قم

 

کدخبر: 802504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟