آغاز فعالیت های آموزشی حوزه هنری کردستان در ناحیه منفصل شهری نایسر

به گزارش رکنا از کردستان؛ ایرج کاکی مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری استان کردستان با اشاره به سیاست های محوری حوزه هنری در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی وهنری گفت: از دو سال گذشته در قالب طرح توانمند سازی فرهنگی ، هنری و اجتماعی سکونت گاه های حاشیه ای برنامه های مختلفی در 8 محله شهرسنندج آغاز گردیده است

وی افزود: درسال اول این طرح در دو محله نایسر و ننله با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر آغاز شد که منجر به اتفاقات بسیار خوبی گردید.

مدیرروابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: تولید 2 مستند با هدف هویت بخشی و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های این دومحله، تدوین دو عنوان کتاب با معرفی شخصیت ها ی تأثیرگذار نایسر وننله، در کنار برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های سرود ونمایش که منجر به تولید 4 اثر نیز گردید، کلاس های آموزش موسیقی و نقاشی کودک و فراهم سازی امکان بهره مندی کودکان و نوجوانان از امکانات حوزه هنری و پردیس سینمایی بهمن سنندج بخشی از اتفاقات صورت گرفته در اولین سال برگزاری طرح در استان کردستان بود.

کاکی تصریح کرد: تجربه موفق برگزاری این طرح سبب گردید در سال 1401  تعداد محلات هدف از 2 محله به 8 محله ارتقاء پیدا کند که بر این اساس در کنار دو محله نایسر و ننله، محلات فرجه، عباس آباد، گلشن، تقتقان، شهداء و گردی گرول نیز به منظور بستر سازی لازم فعالیت های فرهنگی وهنری محله محور و بهره مندی از توان و پتانسیل های شناخته نشده این محلات در قالب هنر مردمی به مجموعه فعالیت های دفتر هنر مردمی حوزه هنری افزوده شد.

 

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی و ضرورت برنامه ریزی در جهت شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری در بین کودکان، نوجوانان و جوانان محله نایسر به عنوان بزرگترین ناحیه منفصل شهری استان و پرکردن اوقات فراغت آنان در قالب برگزاری کلاس های آموزشی با بهره مندی از اساتید مجرب و شناخته شده استان از ابتدای مرداد ماه 1402 درمرحله اول در  سه رشته سرود، نقاشی کودک و نمایش کلاس های آموزش هنری حوزه هنری کردستان در نایسر آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تأکید و دستور سرپرست حوزه هنری استان کردستان مبنی بر آغاز فعالیت های آموزشی و فرهنگی و هنری در نایسر،دفتر هنرمردمی حوزه هنری در کنار افزایش رشته های آموزش هنری، فعالیت های گسترده ای با تأکید بر نقش خود مردم محله در قالب طرح های محله محور با همکاری تمامی سازمان ها و نهادهای متولی و مؤسسات و انجمن های فرهنگی وهنری در نایسر و دیگر محلات با هدف توزیع عادلانه امکانات و هویت بخشی به این محلات را برنامه ریزی کرده است که ان شاء ا... بتوانیم در جهت توانمند سازی این محله کارهای ارزنده ای را به انجام رسانیم.

کاکی تصریح کرد: ثبت نام از علاقه مندان حضور در این کلاس ها تا 30 تیرماه 1402 در دو نوبت صبح وعصر از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 در محل پردیس سینمایی نایسر واقع در مجتمع فرهنگی وهنری نایسر ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: تمامی کلاس های برگزار شده در فصل نابستان در نایسر رایگان خواهد بود و با توجه به ظرفیت کلاس ها و محدودیت های موجود ناشی از مشکلات این مجتمع که امیدواریم با همت و عزم جدی که مسئولین استانی در خصوص ایجاد بسترهای لازم فرهنگی وهنری درنایسر دارند به زودی مرتفع گردد، اولویت با عزیزانی خواهد بود که زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده باشند.

کاکی در پایان گفت: واحد آموزش حوزه هنری استان کردستان به شماره تماس های 33243624 و 33243646 داخلی 24 آماده پاسخگویی به سوالات عزیزان در این زمینه خواهد بود

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 908085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟