نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در استان ضروری است

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار روز شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت اجاره بها و بنگاه‌های معاملات املاک  در دستور کار شورای عالی مسکن و مورد تأکید رئیس جمهور قرار دارد افزود: استان لرستان در حوزه  بازرسی میدانی، ساماندهی اجاره بها و خرید و فروش مسکن رتبه هفتم کشور را دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه علی‌رغم اینکه این رتبه در کشور رتبه مناسبی است؛ اما باید تلاش بیشتری در حوزه نظارت بر بازار مسکن و فعالیت مشاوران املاک  صورت بگیرد تا مردم حس بهتری داشته باشند و در صورت ساماندهی قواعد کشوری وضعیت مطلوب‌تری پیدا خواهیم کرد.

زیویار با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین و پرداخت تسهیلات از مواردی است که باید مد نظر قرار بگیرد افزود: در حوزه ساخت مسکن روستایی جزو 10 استان میانی کشور هستیم و تلاش خواهیم کرد به تک رقمی برسیم. 

استاندار لرستان با اشاره به مشکل تامین زمین در حوزه مسکن شهری گفت: وضعیت لرستان درباره مسکن شهری مناسب نیست چراکه باتوجه به شرایط توپوگرافی استان با کمبود زمین مواجه هستیم که امید می رود با اعمال تغییر و تحولات در بدنه مدیریت راه و شهرسازی و اجرای ایده‌هایی در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد شرایط  بهتر شود.

نماینده عالی دولت در لرستان با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح ملی جوانی جمعیت در استان ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد:  ۹۰۰ نفر در این طرح واجد شرایط  هستند و ۱۷۳ قطعه زمین نیز هفته گذشته به متقاضیان واگذار شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 907424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟