تحویل 15پروژه برق گیلان تا پایان سال/شهرستان های غربی استان نیازمند اجرای پروژه های جدید هستند

به گزارش رکنا از گیلان؛ مهندس بهمن داراب زاده، در بازدید خبرنگاران از پروژه افزایش ظرفیت پست نفوت صومعه‌سرا با اشاره به  برنامه‌محور بودن صنعت برق طی 10 سال آینده   اظهار داشت: تمام پروژه ها با هدف تامین برق ، رفع افت ولتاژ، افزایش ظرفیت، تعریف و اجرایی می شوند.

وی ادامه داد :عدم وجود مشاوران در استان یکی از دلایل مهم لختی در پروژه های استانی محسوب می شوند که ما این مشکل را به فرصت تبدیل کردیم و با استفاده از ظرفیت بومی و تجهیزات موجود در مجموعه توانستیم در کاهش هزینه ها و کوتاه شدن زمان بهره برداری پروژه ها موفق شویم. 

داراب زاده در مورد پروژه‌های هفته دولت گفت: در هفته دولت سال جاری، پروژه پست سلیمانداراب با فناوری روز دنیا، پروژه افزایش ظرفیت ۱۶۶ درصدی پست رستم‌آباد، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک ماسال به ظرفیت ۱٫۵ مگاوات، فاز اول نیروگاه مولد مقیاس کوچک رضوانشهر به ظرفیت ۵ مگاوات و نیروگاه خورشیدی حوزه ستادی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

 وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی و  گرمای پیش رو در هفته جاری، گفت: در این هفته با گرمای بی سابقه و شاید با گرم‌ترین هفته سال در کل کشور روبه‌رو باشیم، که در این شرایط مدیریت مصرف توسط شهروندان با توجه به ناترازی  که در تولید با مصرف وجود دارد می تواند ما را در جهت گذر از این پیک کمک کند.

استفاده از تمام ظرفیت های استان برای انجام پروژه ها

مهندس افتخاری مجری طرح پست‌های معاونت طرح و توسعه در حاشیه این بازدید با اشاره  به اهمیت صرفه جویی زمانی و هزینه در پروژه ها گفت : ما با استفاده از ظرفیت بومی و تجهیزات موجود در مجموعه توانستیم  پروژه افزایش ظرفیت پست نفوت صومعه‌سرا را با ارزش مالی 75 میلیارد تومان طی مدت زمان 9ماه تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی پروژه و تامین برق این منطقه تا 8 سال آتی گفت: در اجرای این پروژه، ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر، جایگزین ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۲۰ مگاولت آمپر موجود در پست خواهد شد و ظرفیت الکتریکی پست ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت و تعداد ۲ فیدر خروجی این پست به ۶ فیدر افزوده خواهد شد و افزایش ۲۰۰ درصدی را در این بخش خواهیم داشت.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 907404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟