پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در هشترود

به گزارش رکنا از هشترود؛ اردشیر عسگری با اعلام این خبر افزود: مقدار بذر مصرفی برای این مقدار از سطح زیر کشت ۱۶ هزار تن می باشد که ۴۷۰۰ تن بذر اصلاح شده و ۱۳۳۰۰ تن خود مصرفی می باشد.

وی در ادامه به آغاز برداشت گندم در هشترود اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه زمان  برداشت گندم در منطقه هشترود به زودی آغاز می شود  سیلو داران موظف به مناسب سازی فضای سیلوهای خود می باشند و متصدیان این سیلوها و مراکز خرید گندم  باید تکریم ارباب رجوع را در سر لوحه برنامه های خود قرار دهند .

وی ادامه داد:مدارک خرید گندم سامانه داده  های کشاورزی خواهد بود و مراکز معین "اتحادیه های تعاونی ذوالبین ، ملاجیق، درین سو ، انبار مکانیزه کارخانه آرد هشترود، سیلوی گل گندم که بالغ بر ۱۳۰ هزار تن مکان  برای خرید تضمینی ایجاد شده است .

عسگری تاکید کرد: عملیات خرید گندم تضمینی از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب با حضور عاملین تشخیص و ذیحساب انجام و تا آخرین محموله خرید گندم ادامه خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود تصریح کرد: جهت تشویق کشاورزان ، سیلو داران با چاپ و تهیه بنر و نصب آن در مراکز مختلف اقدامات مقتضی را انجام دهندو اطلاعات ثبت شده کشاورزان را روزانه در فایل مربوطه به طور دقیق و کامل به بانک کشاورزی شعبه هشترود تحویل دهند.

عسگری درخاطرنشان کرد: متصدیان سیلوها در  نحوه  افت زنی و خصوصا تعیین در صد سن زدگی نهایت دقت را داشته باشند  تا حق کشاورز ضایع نشود .

اسماعیل رحیمی /هشترود 

کدخبر: 907314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟