ظرفیت‌های گردشگری هدفمند شود/ شناسایی توانمندی‌های روستاهای استان

به گزارش رکنا از لرستان، احمدرضا دالوند در همایش استانی نکوداشت روز دهیاری، ضمن تبریک به دهیاران و تبریک اعیاد بزرگ مسلمین بویژه عید غدیر خم با بیان اینکه دهیاران نماینده عالی دولت در روستاها به شمار می‌آیند، اظهار کرد: دهیار متولی سیاست‌های دولت در سطح روستا است.

وی در ادامه با بیان اینکه دهیاران باید نگاه کاربردی در فعالیت‌های خود داشته باشند، افزود: در همین راستا آموزش یکی از نکات مهم برای آشنایی آنها به وظایف و اختیارات خود است.

 معاون استاندار هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و توسعه روستایی دو موضوع مهم است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد حاشیه‌‌نشینی، نداشتن طرح و برنامه در روستاها است. روستاها تولید کننده اصلی در کشور محسوب می‌شوند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

 دالوند ایجاد زیرساخت‌ها را از تکالیف دولت دانست و خاطرنشان کرد: به تناسب اعتباری که در دست داریم و همچنین تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده طی سه سال آینده زیر ساخت‌ها در مناطق محروم ایجاد خواهد شد.

 وی تصریح کرد: دهیاران با نظارت کمی و کیفی در پروژه‌های عمرانی مناطق خود کمک شایانی به دولت داشته باشند.

معاون استاندار به مناطق گردشگری لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه روستاها از ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه و بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: دهیاران می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های منطقه خود و ارائه طرح و برنامه، زمینه رونق اقتصادی و توسعه روستا را فراهم کنند.

وی افزود: فرمانداران به صورت پایلوت در هر شهرستان ۵ روستا را که دارای این توانمندی‌ها هستند شناسایی و معرفی کنند تا با حمایت و برنامه‌ریزی مناسب زمینه توسعه منطقه را فراهم سازیم.

دالوند لازمه توسعه مناطق را هدفمند کردن ظرفیت‌های گردشگری لرستان عنوان کرد و ضمن تاکید بر لزوم حفاظت و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی توسط دهیاران، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها به ویژه آن‌هایی که در حریم شهرها واقع هستند، به یک چالش تبدیل شده که نیازمند توجه بیشتر و جلوگیری از روند پیشرفت این پدیده شوم باشیم.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 906719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟