توقیف بیش از 300 خودرو طی سه روز در گیلان

به گزارش رکنا از گیلان، سردار عزیزاله ملکی   با اشاره به اجرای طرح 3 روزه پلیس در برخورد با خودروهای دارای تغییر وضعیت، اظهار داشت: در این طرح، خودروهایی که ساختار استاندارد آنها دست‌کاری و اغلب در ساعات پایانی شب، اقدام به تردد مکرر یا ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت برای مردم و تضییع حقوق شهروندان می‌کردند، شناسایی و توقیف شدند.

وی در ادامه به توقیف بیش از 300 خودرو در مدت زمان اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با تدابیر صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده از رانندگان متخلف تعهد اخذ و تا زمان بازگرداندن خودرو به وضعیت استاندارد، هیچ رفع‌توقیفی در این راستا صورت نخواهد گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه خودروهای دارای تغییر وضعیت سهم قابل توجه‌ای در افزایش آمار جانباختگان تصادفات رانندگی داشته‌اند، افزود: متاسفانه اکثر واژگونی‌ها یا برخوردهای رخداده با عابران، توسط اینگونه خودروها و به واسطه خارج شدن خودرو از چهارچوب‌های استاندارد اتفاق افتاده است. 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به افزایش و استمرار این دست طرح‌های انتظامی و ترافیکی تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و اذعان داشت: اغلب مصدومان و کشته‌شدگان تصادفات رانندگی از میان عابران پیاده یا راکبان موتورسوار بودند که این مسئله توجه بیشتر مردم و مسئولان را می‌طلبد.

سردار ملکی در پایان ضمن درخواست همکاری از تمامی سازمان‌ها و نهادهای دست‌اندرکار در رسیدگی و سازماندهی وضعیت ترافیکی استان گیلان، ابراز امیدواری کرد که با مکانیزه‌سازی پل‌های عابر پیاده و رسیدگی به وضعیت جاده‌ها، معابر و فاکتورهای ایمنی در تولید خودروهای داخلی شاهد کاهش آمار مصدومان و جانباختگان حوادث ترافیکی باشیم.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 906626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟