معرفی ۲۰۱ نفر از عوامل آتش‌ زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی شهرستان‌ خرم‌آباد به دستگاه‌ قضایی

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد در این باره گفت؛ مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۲۰۱ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی نموده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

فرمانپور افزود؛ برخی کشاورزان مبادرت به سوزاندن ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می کنند، این در حالیست که این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی وباعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

وی در ادامه گفت؛ دهیاران می‌بایست افراد خاطی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.

فرمانپور در پایان از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری نمایند.

همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش،مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 906485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟