۷۰۲ هزار هکتار زمین ملی در همدان سند دار شد

به گزارش رکنا از همدان، رضا الوندی  اظهار داشت: بیش از ۷۰۲ هزار هکتار معادل ۵۰ درصد مساحت استان همدان را زمین های ملی تشکیل می دهد که این زمین ها در ۱۰ شهرستان استان پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه جنگل، مرتع، بیابان ۸۰ درصد اراضی کشور را شامل می شود، افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی یکی از الزامات و ضرورت هایی است که در همه کشورهای پیرامونی اجرایی شده اما در ایران این کار با وقفه اجرا شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان درباره اهمیت اجرای طرح کاداستر گفت: سند دار شدن زمین های ملی موجب شفاف سازی وضعیت اراضی و جلوگیری از زمین خواری توسط افراد سودجو می شود.

الوندی گفت: اجرای طرح کاداستر جزو سیاست های کلی نظام و ابلاغی از سوی رهبری فرزانه انقلاب است و طبق ماده ۹ قانون همه دستگاه ها مکلف به اجرای طرح کاداستر با همکاری اداره ثبت اسناد هستند.

وی افزود: با اجرای این طرح موقعیت دقیق اراضی ملی، کشاورزی و مستثنیات مشخص شد و بعد از تهیه نقشه با مختصات «یو.تی.ام» سند تک برگی برای اراضی ملی دریافت شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: به منظور اجرای طرح کاداستر از علوم نوین و نرم افزارهای روز، تصاویر ماهواره ای و تصاویر موجود از دهه ۴۰ و مشاوران ذی صلاح با رتبه های بالا بهره گرفته شده است.

الوندی افزود: اراضی ملی توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی حراست و حفاظت می شود و برای حفظ، احیا و بازسازی اراضی طرح های منابع طبیعی در این زمین ها در حال اجرا است.

 

کدخبر: 906416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟