۲۱ هزار نفر از طرح پزشکی خانواده بهره‌مند شدند

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری-دکتر علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر اظهار داشت: اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در قالب طرح پزشکی خانواده همزمان با ۵۸ شهر بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت کشور، در شهرستان فارسان این استان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۲۱ هزار نفر از مردم شهرستان فارسان از خدمات این طرح بهره مند شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در این طرح به ازای هر ۳ هزار نفر جمعیت دو مراقب سلامت و دو ماما به غربالگری بیماری های مختلف و ارجاع بیماران به پزشک عمومی می‌پردازند.

وی افزود: در این طرح در صورت شناسایی بیمار، همه هزینه های درمانی از مراجعه به پزشک برای تشخیص اولیه تا بستری در بیمارستان های دولتی با پرداخت ۹۵ درصد هزینه ها از سوی دولت انجام می شود.

دکتر احمدی چالش های اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری را تامین پزشک، ماما و مراقب سلامت، فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی، ارتباط و تعامل با مردم، تبلیغات محیطی، همکاری بین بخشی و افزایش آگاهی برای جلب مشارکت مردم در اجرای این طرح یاری‌گر است.  

به گفته وی؛ برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در قالب طرح پزشکی خانواده علاوه بر فارسان، به زودی در ۳ شهرستان شهرکرد، بروجن و لردگان نیز اجرایی می شود.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: با گسترش اجرای این طرح در سطح شهرستان ها، همه گروه های سنی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرکرد،‌ بروجن،‌ لردگان، هفشجان و فرخشهر نیز از این خدمات بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۸ درصد جمعیت استان پروند سلامت دارند گفت: همه افراد باید با مراجعه به پایگاه های طرح پزشکی خانواده در مراکز و خانه های بهداشت روستایی و شهری نسبت به تشکیل پروند سلامت و یا فعال کردن آن اقدام کنند.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 906220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟