تولید موفقیت آمیز و آزمایشی طرح نورد سرد فولاد تاراز

به گزارش رکنا از چهارمحالو بختیاری - سرپرست صنعت،معدن وتجارت چهارمحال وبختیاری با اشاره به سرعت یافتن تکمیل زنجیره فولاد در استان گفت: هم اکنون 10واحد صنعتی فعال در چهارمحال و بختیاری سالانه حدود یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات فولادی را تولید وروانه بازار مصرف می کنند.
فضل ا... رحمتی افزود:در حال حاضر چهارمحال و بختیاری سالانه 820 هزارتن آهن سافنجی و 770 هزار تن فولاد های خام دیگر شامل ورق، شمش ، میلگرد و ... را تولید می کند که حدود 20 درصد نیاز فولادی کشور است.
مدیر عامل فولاد تاراز هم با اشاره به انجام موفقیت آمیز تست‌های اولیه در بهره برداری آزمایشی از طرح نورد سرد فولاد تارازگفت: این واحد بخشی از یک سرمایه گذاری بالغ بر ١۵هزار میلیارد ریالی انجام شده در فولاد تاراز است که در مرحله نخست و با بهره برداری از طرح تولید ورق نورد سرد تا عرض هزارو ۲۵۰ سالیانه ۲۰۰ هزار تن ورق با ضخامت‌های ورودی ۵/۱تا ۴ میلیمتر و ضخامت‌های خروجی ۱۵/۰ تا ۲ میلیمتر و با عرض ۶۰۰ تا هزار و۲۵۰ میلی متر تولید می‌شود که قادر به تامین نیاز کلاف ورودی خط گالوانیزه این شرکت است.
فروتن افزود: با اجرای فاز بعدی (نورد سرد ١۴۵٠) و رسیدن به ظرفیت نهایی مجموعاً ۴۵٠ هزار تن، مازاد آن در اختیار صنایع داخلی و بازار صادراتی کشور قرار می‌گیرد

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 905911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟