سیاست‌های تشویقی استفاده از اقلام سازگار با محیط زیست اجرایی می‌شود

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدحسین افشار در جلسه مدیریت پسماند شهرستان قزوین که با حضور زارعی رییس اداره محیط زیست شهرستان قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مصرف پلاستیک بر سلامت افراد  جامعه و محیط زیست آثار سوء دارد،  ضروری است که برای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی فرهنگ سازی صورت بگیرد و الگوی رفتاری خانوار را تغییر دهیم.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن قانون مدیریت پسماند. با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مدیریت فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای، ممنوعیت توزیع رایگان  کیسه‌های پلاستیکی باید مورد بررسی قرار بگیرد و نظرات کارشناسی در این حوزه ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: گام اول در این حوزه، فرهنگ سازی عمومی است، در این میان نقش موثر صدا و سیما و دستگاه‌های متولی امر در تولید محتوا و آموزش همگانی، تغییر الگوی رفتاری خانوار و کاهش مصرف پلاستیک، مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی سیاست‌های تشویقی برای استفاده مجدد مشتریان از اقلام سازگار با محیط زیست، و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی تجدیدپذیر، در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای سطح شهرستان قزوین اجرایی می‌شود و امیدواریم که این امر در کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی تاثیرگذار باشد.
لیلا بیگدلی/قزوین
منبع:روابط عمومی راهداری

 

 

کدخبر: 905643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟