۲۴ واحد صنعتی لرستان به چرخه تولید برگشتند

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهمن جعفری در تشریح این خبر اظهار کرد: ۶۵ هزار و ۷۵۱ واحد صنفی در قالب‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی در لرستان فعالیت می‌کنند که تقریباً دو درصد از واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بالغ‌ بر ۱۶۴ هزار نفر در لرستان در حوزه بازار در حال فعالیت هستند.

جعفری افزود: در سال ۱۴۰۱ کمیسیون‌های وزارت را در حوزه اصناف مستمر برگزار کردیم که ۶۵۵ مصوبه داشتند که ۸۰ درصد آنها عملیاتی شدند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: سال گذشته بالغ‌بر ۴۲ اتحادیه داشتیم که انتخابات آن‌ها معوق شده بود که سه ماه قبل از پایان سال انجام شدند.

وی بیان کرد: در لرستان ۱۳۰۰ واحد صنعتی داریم که عمدتاً خرد و متوسط هستند و ۱۰ درصد واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند که بالای ۱۵۰ نفر اشتغال دارند.

جعفری ادامه داد: سال گذشته در راستای احیای واحدهای راکد حدود ۲۴ واحد صنعتی با توجه به حمایت‌ها و همکاری‌های استاندار و دیگر مسئولان به چرخه تولید برگشتند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: بحث تأمین مالی واحدهای تولیدی را داشتیم که از محل رونق تولید نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان و از محل تبصره ۱۸ و علاوه بر آن ۲۹ درصد از منابع کشوری را نیز جذب کردیم و از محل زنجیره تأمین نیز محقق شد و بانک توسعه صادرات نیز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی تزریق کرد.

وی بیان کرد: سال گذشته بالغ‌ بر ۵۰ و در سه ماهه امسال نیز تاکنون ۱۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار کردیم که سال گذشته ۸۰ درصد مشکلات رفع شده‌اند.

جعفری با اشاره به شعار سال، ادامه داد: رشد تولید سرمایه‌گذاری در سطح کلان و خرد را می‌طلبد که باید از هلدینگ‌های بزرگ استفاده کنیم که الان هلدینگ بارز در الیگودرز جهت احداث یک کارخانه لاستیک با ظرفیت ۵۰ هزار تن اقدام کردند و بحث هلدینگ گلرنگ در ازنا را داشتیم که فاز یک راه‌اندازی شده است. بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری مجموعه‌های احیا شده استان است.

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: ایمیدرو نیز در یک سال گذشته بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان تعریف کرده‌ است.

وی تصریح کرد: در خرم‌آباد نیز در گام اول بحث توسعه زیرساخت‌ها را مدنظر داریم، شهرک صنعتی شماره چهار که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است، منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد و تعیین و تکلیف پارسیلون، سیمان خرم‌آباد، ماشین سازی خرم‌آباد مد نظر است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 905066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟