انقلاب در توسعه زیرساخت‌های ورزشی در لرستان
 به گزارش رکنا از لرستان؛ سید آرش قیاسیان در تشریح این خبر افزود: پیست ۱۰ خطه دوومیدانی که ۹ هزار متر مساحت دارد با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و با پیشرفت فیزیکی قابل قبول مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی اظهار داشت : همچنین ساخت و احیاء پیست دوومیدانی در شهرهای کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در حال انجام است که با پایان ساخت آنها زیرساخت‌های مطلوبی در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت.

قیاسیان از پیگیری و جدیت در تکمیل سالن تخصصی دوومیدانی شهید کریمی در خرم‌آباد خبر داد و بیان کرد: سالن سرپوشیده دوومیدانی شهید سید ناصر کریمی در مجاورت ورزشگاه جدید خرم‌آباد در کمالوند احداث شده که یک سالن مسابقاتی مجهز مدرن و استاندارد است اما به دلیل داشتن ۲ ایراد کارشناسی تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری های انجام شده قرار است تیمی از کارشناسان شرکت توسعه و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی کشور جهت رفع و ترمیم مشکلات این سالن به خرم آباد سفر نموده و طی بازدید میدانی، مشکلات و نقایص این سالن برطرف گردد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تکمیل ۲۹ چمن مصنوعی کوچک و بزرگ در سطح استان در مناطق کمتر توسعه یافته از محل اعتبارات استانی و ملی تکمیل گردید، که خود یک انقلاب در این حوزه به همت دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مجموعه سرمالیان پلدختر بصورت کامل بهسازی تعمیر و احداث مجدد ( شامل استخر ، ساختمان اداری چمن بزرگ و بهسازی سالن ها ) گردید و مجموعه ۶ هکتاری سرمالیان تحویل مردم در سال ۱۴۰۱ شد.

قیاسیان با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت‌های ورزشی در شهرستان‌های محروم جز برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است عنوان کرد: استخر چگنی در ابتدای سال ۱۴۰۲ تحویل و برای اولین بار شهرستان چگنی صاحب استخر شد.

وی در خصوص ساماندهی هیات های ورزشی نیز گفت: انتخابات ۱۶ هیات ورزشی که بدون رئیس اداره می‌شدند با درایت کادر اداره کل نهایی و تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان به میزبانی ۷ رویداد کشوری دربخش بانوان و آقایان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و بیان داشت: در اردیبهشت سال جاری نیز ۴ میزبانی دوچرخه سواری، سوارکاری، سنگنوردی و بوکس در لرستان برگزار شد تا امید آفرینی و شور نشاط،ورزش در پسا کرونا بر استان حاکم شود.

وی در ادامه به جاده دسترسی ورزشگاه خرم آباد پرداخت و گفت : با دستور استاندار ساخت جاده دسترسی ورزشگاه از مسیر بام خرم آباد استارت خورده که طول آن ۲۵ کیلومتر بوده و طی چند روز گذشته ۸۰۰ متر پیشروی داشته و انشالله تا زمان بهره برداری ورزشگاه این جاده نیز ایجاد و آسفالت خواهد شد ‌.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 905047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟