نرخ شهریه مدارس غیر دولتی اعلام شد

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ عبدی صفایی اظهار کرد: نرخ شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بر اساس شاخصه‌هایی همچون اجاره‌بها، هزینه پرداختی به کارکنان، تجهیزات و امکانات، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی، مقطع تحصیلی تعیین شد.

صفایی با اشاره به مبالغ مشخص شده، افزود: در مقطع ابتدایی حداقل شهریه مصوب ۵ میلیون و۶۰۰ هزار تومان و حداکثر ۷ میلیون تومان، متوسطه اول حداقل ۶ میلیون و حداکثر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم حداقل ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.

 صفایی افزود: بعضی از مدارس غیردولتی علاوه بر شهریه مصوب دارای شهریه مکمل و فوق برنامه می باشد که میزان آن ۳۸ درصد شهریه مصوب و پرداخت این هزینه ها کاملا اختیاری وقرارداد آن مجزا از شهریه مصوب مدرسه است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان  بیان کرد: مدیران و مؤسسان موظفند پوستر دریافتی شهریه را در دید عموم در مدرسه نصب کنند و تا ابلاغ شهریه سال جدید هیچ مدرسه‌ای حق دریافت شهریه فراتر از مبلغ مصوب شده را ندارد.

وی گفت: با تکمیل مراحل و آماده شدن نرخ شهریه جدید، قرارداد مالی در دو نسخه در سامانه مشارکت‌ها تنظیم و یک نسخه با مُهر مدرسه و امضا اولیا در اختیار دانش آموز یا ولی قرار می‌گیرد.

صفایی با تاکید بر پیگیری تخلفات، عنوان کرد: هرگونه شکایت از نحوه ثبت نام و هزینه‌های دریافتی از طریق سامانه مشارکت‌های مردمی و اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیگیری شود.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد
کدخبر: 904571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟