سازمان صمت استان رتبه نخست «تحول اداری» در کشور را کسب کرد

به گزارش رکنا از همدان، احمد شانیان با اشاره بر اینکه علاوه بر احیا، حفظ این واحدهای موجود در دستور کار است، عنوان کرد: در حوزه تسهیل  استان همدان که در رتبه بیست و چندم بود به رتبه پنجم ارتقا پیدا کرد و برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری طرح و برنامه ایجاد شد، از همین رو پنج طرح بزرگ تدوین و بیش از ۲۰ طرح توجیهی اولیه آماده شده است که می‌توانیم در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم.

وی با بیان اینکه رشد صنعت و صادرات استان در دولت سیزدهم بی‌نظیر است، اظهار کرد: رشد ۲۶ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در فضای اقتصادی و صنعتی استان اتفاق افتاده که بی سابقه و بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه آمار و گزارش‌های وزارت سمت گواه این جهش صنعتی است، افزود: طبق آمار گمرک در این بازه زمانی شاهد رشد صادرات هستیم به طوری که در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۲۰۰ درصد رشد صادرات محصولات صنعتی و معدنی ایجاد شده است.

شانیان با بیان اینکه ملایر نسبت به موضوع سرمایه‌گذاری پایلوت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات سرمایه‌گذاری قرار بر این شد که وقتی سرمایه‌گذاری با طرحی که مشخص باشد و منطبق با طرح آمایش ورود می‌کند از زمین‌هایی که در اختیار دولت است زمین مورد نیاز در اختیار وی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه‌گذاری برای تمام طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت راه‌اندازی و به صورت آنلاین در سامانه استانداری بارگذاری شده است، ادامه داد: در حوزه صنعت اقدامات قابل توجهی انجام شده است و با وجود همکاران دلسوز کارها با همدلی خوب پیش می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: با توجه به خروجی‌های دانشگاه به دنبال کار مناسب هستند در حال حاضر نمی‌توانیم بگویی، می‌توانیم همه آنها را قناع کنیم اما برای افرادی که به دنبال یک شغل حداقلی و تامین معاش خود هستند امروز به لطف خدا و همت بخش خصوصی و همکاران در برخی از شهرستان‌ها با کمبود کارگر روبرو هستیم که نشان از رشد فزاینده صنعت در همدان است.

وی با اشاره به اینکه ما به باید به سمت صنایع هایتک حرکت کنیم و تا جایی که می‌شود تسهیلگری ایجاد کنیم که این مهم محقق شود، افزود: در بخش معدن نیز اتفاق خوبی رقم خورده همچون صدور گواهی کشف معدن لیتیوم در استان، که علاوه بر رسانه‌های داخلی مورد توجه رسانه‌های معاند هم قرار گرفت که بعد از انتشار این خبر قیمت لیتیوم در سطح جهانی به نصف رسید، اگرچه با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته بحث فناوری لیتیوم در دستور کار قرار گرفته و میزان ذخیره معدن لیتیوم ۸.۵ میلیون تن کان سنگ لیتیوم با عیار  ۸۱.۵ ppm است.

شانیان با تاکید بر اینکه وصول حقوق دولتی معادن در دو سال گذشته متوسط بیش از  ۴۰۰ درصد رشد  داشته‌ایم، بیان کرد: نظارت بر عملکرد معادن افزایش داشته و کارگروه تعامل برای رفع مشکلات با تعامل بیشتری در حال اجرا است و برگزاری مزایده معادن که چندین سال به تعویق افتاده بود در دو نوبت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ درصد واحدهای صنعتی ما وابسته به صنایع معادن هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین مساله برای زیرساخت معادن تامین مواد اولیه است؛ و معادن برای ما به عنوان‌ یکی از ارکان اقتصادی حائز اهمیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بررسی معادن متروکه اما قابل احیا و تناسب‌سازی استخراج واقعی در اولویت قرار دارد، یادآور شد: در بحث بازرگانی یکی از پتانسیل‌هایی که در استان همدان موجود است، خوشه‌‌ها و کارهای خرد مانند خوشه‌های پوشاک، جوراب، مبل و منبت است که حرف برای گفتن دارند و در این بخش تسهیلات رشد ۴۰ درصدی محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بازرگانی نظم خوبی ایجاد شده که بی‌نظیر است، ادامه داد: در همدان بازاریان همیشه پای کار انقلاب و نظام بوده‌اند و در سختی‌ها کمک کرده و فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه حوزه نظارت و بازرسی همدان در سازمان حمایت به عنوان یکی از بهترین‌ها یاد می شود و با شفافیت ۷۰ درصدی در سامانه انبار های محصولات کشاورزی رتبه یک یا دو را دارد ابراز کرد: بیش از ۹۸ درصد پاسخگویی در سامانه ۱۲۴ داشتیم البته که اصحاب رسانه باید کمک کند بحث نظارت مردمی شود و این سامانه رونق گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شکایت خودرویی، همدان به عنوان پایلوت ۵ استان است که جمع بندی و بررسی می‌شود و در سال گذشته 100 در صد شکایات خودرویی بررسی شد، بیان کرد: تعداد ۸ هزار و ۳۱۳ انبار در استان و نظارت ۹۹ هزار و ۸۵ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه  ۳۰ واحد صنعتی جدید سال گذشته ایجاد شده است، گفت: باید در زمینه ورود صنایع بزرگ قدم برداریم به طور مثال پتروشیمی ابن سینا به زودی ایجاد خواهد شد، همچنین تعدادی واحد صنعتی دیگر مانند کارخانه شیشه خودرو در ملایر کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که برای استان صنایع بزرگ و مادر را بیاوریم، خاطرنشان کرد: در بخش چرم نیز همدان به عنوان خوشه برتر چرم کشور شناخته شده و امروز ما مسئله توسعه حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

شانیان کارخانه شیشه خودرو در ملایر و فرآوری کاغذ در تویسرکان را از طرح‌های جدید استان دانست و بیان کرد: بیشترین طرح‌های صنعتی استان در حوزه صنایع معدنی است به طوری که با توجه به ظرفیت‌های معدنی استان به دنبال ایجاد زنجیره معدنی در صنایع فولادی هستیم.

در پایان مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کسب رتبه نخست در بخش تحولات اداری  این سازمان در کشور خبر داد و گفت:کسب این رتبه را مرهون زحمات تک تک کارکنان زحمتکش این سازمان هستیم

 

 

 

کدخبر: 904541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟