نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی "اعتیاد" در هشترود

به گزارش رکنا از هشترود ؛ در حاشیه این نمایشگاه مسئول مدد کار اجتماعی بیمارستان امام حسین (ع) هشترود در گفتگو با رکنا هدف از برپایی این  نمایشگاه را پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها  عنوان کرد و افزود: نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد به عنوان اولین و مهمترین فضایی که خصوصیات فردی و شخصیتی در آن شکل می گیرد غیر قابل انکار   است.

خدیجه ارسی ادامه داد: پیشگیری از طریق آموزش و تلاش برای انجام فعالیت مناسب در کمک به فرزندانی که در معرض خطر ابتلا هستند امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد:به کار گیری این شیوه ها نه تنها سبب جلوگیری از اعتیاد ، بلکه سبب جلوگیری از آسیب های اجتماعی و روانی فراوانی مانند ، بسیاری از اختلالات روانی ، رفتاری ، پرخاشگری ، خیانت ، و خشونت هم می گردد.

این مسئول اجتماعی متذکر شد: اگر فرزند یا یکی از اعضای خانواده دارای مشکل مصرف مواد مخدر است و مشکل انکار گردد ، اگر مصرف مشروبات الکلی در فرزندان نادیده گرفته شود ، اگر بر واقعیت ها سرپوش گذارده شود .اگر تقصیر را بر گردن مشکلات اجتماعی ، زندگی مشقت بار و....انداخته شود ، هیچ کاری نکرده  ایم جز تسلیم و فرار ، زیرا حفظ سلامتی و تندرستی خود و خانواده مقدم تر از هر چیز دیگر است و برای رسیدن به آن نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

ارسی در ادامه به چگونه با فرزندان خود رفتار کنیم اشاره کرد و افزود: ارزش ها را واضح و با صراحت به فرزندان خود انتقال دهید .

۲_رفتار و عملکرد خود را تحت نظر داشته باشید و بدانید چگونه رفتارهایی موجب رشد ارزش ها در فرزند تان می شود.۳_مواظب تعارض و دوگانگی بین صحبت ها و رفتار خود باشید۴_مطمعن شوید فرزند شما ارزش های خانوادگی را به درستی درک کرده است۵_ دقیق و جزئی نگر باشید۶_ با ثبات و پایدار باشید۷_منطقی ، امین و قابل باور باشید۸_از واقعیت ها آگاه باشید.

گفتنی است : این نمایشگاه با مشارکت فرمانداری، ۲۰۲۳۰۶۲۸_۱۱۳۸۱۰ ادارات بهزیستی ، شبکه بهداشت ودرمان ، جمعیت هلال احمر ، آموزش و پرورش ، کانون فکری کودکان و نوجوانان ، اداره ورزش و جوانان و....در محوطه جمعیت هلال احمر شهرستان هشترود دائر شده بود.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 904519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟