لزوم ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در بیمارستان‌های مرکز استان

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهرام دلفان در نخستین نشست شورای سیاستگذاری حوادث، بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح اهمیت مدیریت حوادث، بلایا و پدافند غیرعامل در دانشگاه، آموزش مهار حوادث را مهم‌ترین سرفصل برای ورود کارکنان برای پیشگیری و کنترل بلایا دانست.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های ثمر بخش مدیر پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی حضور وی در این مسند را باعث ارتقا یافتن مباحث پدافندی در دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر لزوم پیشگیری از بلایا و حوادث و شناخت عوامل خطر ساز در مراکز درمانی و اداری، اولویت بندی ها بر اساس شناخت از عوامل خطر زا، شناخت بخش‌های پر خطر، فراهم کردن امکانات اعلام خطر بر اساس استانداردهای روز، بحث سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسب و دیزل ژنراتورها، تصفیه خانه‌های فاضلاب بیمارستانی، نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌ها و… تاکید کرد.

دلفان، ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب بیمارستانی در مراکز استان را ضروری دانست و دستورات لازم برای بررسی امکان ساخت آن را به مدیران مربوطه در قالب مصوبه‌ای اعلام کرد.

وی گفت: مدیران موظف هستند با برنامه ریزی مدون، صرفه جویی را در حوزه کاری خود داشته باشند و از هدر رفت منابع جلوگیری کنند، به نحوی که مخارج را پایین و سطح درآمدها را بالا ببرند و رضایت مندی مردم را در همه سطوح فراهم کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 904239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟