دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی داشته باشد

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ازهاری با بیان اینکه استان کردستان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سطح کشور است بیان داشت : این دانشگاه می تواند علاوه بر جذب دانشجو در سطح استان و همچنین استان های همجوار ، نسبت به جذب دانشجو از اقلیم کردستان با اخذ مجوزهای قانونی اقدام نماید که این اقدام خود می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت اسلامی ایفاء نماید .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه حق ماموستا شیخ الاسلام با اشاره به تلاش های ایشان در تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت : فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان می تواند ادامه دهنده تفکرات و تلاش های شهید ماموستا شیخ الاسلام در این عرصه باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز از هیچ تلاشی در راستای توسعه این دانشگاه بین المللی فروگذار نخواهد کرد .

ازهاری استفاده از ظرفیت های بالقوه استان فرهنگی کردستان را یکی از نقاط قوت این استان در راستای توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد و افزود : امیدواریم با نگاه توسعه ای مسئولین این دانشگاه شاهد گسترش بیش از پیش سطح خدمات رسانی این دانشگاه در سطح استان باشیم .

در ادامه لادن حیدری معاون توسعه ، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جهت ایجاد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان بیان داشت : دانشگاه مذاهب اسلامی با رویکرد پرورش نیروهای انسانی معتدل درحوزه فقهی، علمی و عملی با هدف تقویت بیشتر وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی ایران گفت: بهترین راه برای رسیدن به تمدن اسلامی از مسیر تقریب و وحدت مذاهب اسلامی است.

حیدری ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت و تقریب علمی و عملی، پرورش نسل نو آشنا به مبانی فقهی مذاهب اسلامی و ارتقای سطح علمی آنان را از دیگر اهداف و راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد .

در پایان حیدری معاون توسعه ، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری مسئولین ارشد استان کردستان با این دانشگاه بین المللی شاهد رشد و شکوفایی و همچنین گسترش فعالیت های این دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در استان کردستان باشیم .

گفتنی است ساختمان دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان با پیگیری ها و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان در سال 1388 مهیا شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 904088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟