کلنگ زنی طرح توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران

به گزارش رکنا از همدان، عاطفه زارعی روز شنبه در آیین آغاز عملیات توسعه کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران اظهار داشت: کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع) با ۱۵۰ متر مربع در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده است و در حال حاضر دارای ۴۰۰ عضو فعال و ۱۲ هزار نسخه منابع اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: احداث سالن آمفی تئاتر با ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر و زیربنا ۴۰۰ متر مربع در طرح توسعه این کتابخانه تعریف شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: فرایند انتخاب پیمانکار پروژه انجام شده است و پس از کلنگ زنی عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.

زارعی اظهار داشت: برای تکمیل و تجهیز این سالن اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم با حضور خیران با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

ارائه بیش از ۶۰ نوع خدمت حضوری در کتابخانه‌های استاندارد

وی، یکی از زیرساخت‌های رفتاری و سواد شهروندی را توسعه فضاهای فرهنگی دانست و یادآور شد: کتابخانه‌ها مرکز اجتماع محلات هستند و در کتابخانه‌های استاندارد بیش از ۶۰ نوع خدمت حضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه کتابخانه تنها قرائت‌خانه نیست افزود: کتابخانه‌ها در تعریف جدید، محلی برای تبادل آرا و اندیشه و مبتنی بر منابع معتبر هستند.

کتابخانه‌ها از عوامل موثر در توسعه علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهر مهاجران نیز در این آیین اظهار داشت: برای اعتلای فرهنگی شهر و توسعه زیرساخت‌ها نیاز به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داریم و برهمین اساس کتابخانه در این فرآینده یکی از مهمترین نقش‌ها را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام مهدی عالمی فیض با بیان اینکه باید کمبود فضای فرهنگی شهر جبران شود افزود: امروز مشکلات شهر مهاجران نسبت به گذشته، به دلیل وجود وحدتی که در شهرستان بین مسئولان و نماینده مردم در مجلس وجود دارد، کاهش چشمگیری داشته است.

ماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی همچنین در این آیین با بیان اینکه به هر میزان که در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و کار کنیم باز هم جای کار وجود دارد گفت: برای رسیدن به اهداف و ایجاد تغییر ابتدا باید فکر و اندیشه انسان‌ها دگرگون شود.

فتح‌الله توسلی افزود: هر فردی که سخت کار کند و اندیشه خود را به کار اندازد و تفریح سالم داشته باشد موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: شهر مهاجران منطقه محرومی به حساب می‌آید و در سالیان گذشته آنچنان که باید و شاید به آن رسیدگی نشده است و برهمین اساس توجه به کتابخانه و توسعه آن بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان بهار نیز در این آیین گفت: مطالعه باعث حضور علم در جامعه خواهد شود و به همین دلیل راه رسیدن به علم، مطالعه و توسعه کتابخوانی است که برنامه مدونی برای توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان در دستور کار قرار دارد.

مجتبی فیض‌اللهی افزود: توسعه و بازسازی کتابخانه فجر شهر صالح‌آباد و توسعه و بازسازی کتابخانه آیت‌الله بهاری تا کنون انجام شده و همچنین توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) نیز در شهر مهاجران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق عدالت فرهنگی در شهرستان بهار با قوت دنبال می‌ شود اظهار داشت: برهمین اساس خریداری یک دستگاه اتوبوس برای ایجاد کتابخانه سیار در دستور کار قرار گرفته و رایزنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است و نیز ساخت کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار و روستای رسول آباد پیگیری می‌شود.

 

 

کدخبر: 903730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟