چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغالزایی در مسیر درستی قرار گرفته است

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری:

سید صولت مرتضوی در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سالجاری را با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند و معظم‌له ارتباط منطقی بین این ۲ مقوله را در نشست با کارگزاران نظام بخوبی تبیین کردند که در همین راستا تحقق این مهم به جد در دستور کار مجریان کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مهار تورم اولویت کاری دولت سیزدهم به شمار می‌رود، ادامه داد: لازمه رشد تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی است و از سوی دیگر با توام با آن تورم را هم مدیریت کرد و یکی از اقدامات قابل توجهی که در این دولت شکل گرفت این بود که تورم القایی و انتزاعی که در طول سال‌های گذشته در اقتصاد کشور رخ داده بود را مهار کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ بالای ۵۰ درصد بود و در چنین شرایطی آیت‌الله رییسی وارد کارزار شد و در اسفند ۱۴۰۰ میزان تورم به ۳۲ درصد کاهش یافت.

مرتضوی افزود: دولت سیزدهم برای عبور از بحران اقتصادی اصلاحاتی شکل داد و در حالی که شرایط خوب پیش می‌رفت دشمن دوباره جنگ ترکیبی را علیه کشور راه انداخت و درصدد بود تا در سطح جامعه القای ناتوانی در تامین نیازهای مردم و بی‌ثباتی در بازار را شکل دهد اما با سیاست‌های دولت به ویژه در عرصه سیاست خارجی بر این جنگ فائق آمدیم و به روایت خبرگزاری رویترز، جمهوری اسلامی ایران اکنون بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادرات می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع درآمدی نفتی کشور برای جبران ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری صندوق‌های بازنشستگی و جبران کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیپلماسی عمومی دولت سیزدهم را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای بعد از ۱۷ سال، شکستن استیلای دلار بر اقتصاد جهان و فروریختن هژمونی آمریکا از دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

مرتضوی در ادامه چهارمحال و بختیاری را از استان‌های دارای ظرفیت بالا عنوان کرد و گفت: این استان به لحاظ منابع غنی آب و خاک و موقعیت جغرافیایی در نزدیکی با مخازن نفت‌خیز کشور دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی است که می‌طلبد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اراده دولت ایجاد تعادل و توازن در مناطق مختلف کشور است، افزود: سیاست ما این است که در استانهای کمتربرخوردار نظیر چهارمحال و بختیاری بیش از گذشته سرمایه‌گذاری شود و نه تنها زمینه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شود بلکه سرمایه گذاری نهادهای دولتی در این مناطق تقویت شود.

مرتضوی افزود: از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بر حل بیکاری فارغ‌التحصیلان است که در همین راستا سامانه‌ای طراحی شده و در آن به شناسایی بیکاران و ثبت مشخصات آن پرداخته می‌شود.

وی یکی از الزامات موفقیت و پیشبرد بهتر امور را ریسک‌پذیری در مدیریت و وسعت نظر عنوان کرد و یادآور شد: مدیران اجرایی تا می‌توانند در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم قدرت ریسک داشته باشند و از سرمایه‌گذاری استقبال کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز چهارشنبه ۳۱ خرداد به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است. سید صولت مرتضوی تا روز شنبه میزبان مردم این استان است.

سفر به شهرستان بروجن و پیگیری مصوبات سفر دور قبل خود به این استان، دیدار با اصناف و شرکت در جشنواره اقوام ایران زمین از جمله برنامه‌های وزیر به استان است.

پریسا مصیبی دهکردی -چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 903166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟