نجات جان مرد ۳۶ ساله در چهارمین عمل موفقیت آمیز پیوند کبد غرب کشور
به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری ، دکتر رحیمی با بیان اینکه نارسایی کبد در مراحل پایانی فقط با انجام پیوند عضو قابل درمان است گفت: چهارمین عمل موفق پیوند کبد غرب کشور طی سال جاری در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد با موفقیت انجام شد.
 
وی افزود: در این عمل ۱۲ ساعته، عضو کبد اهدایی به مرد ۳۶ ساله پیوند زده شد و هم اکنون دریافت کننده کبد با حال عمومی خوب در بخش پیوند بیمارستان تحت مراقبت است.
 
دکتر رحیمی تصریح کرد: پیوند کبد از عمل های پیچیده و سنگین با تلاش شبانه روزی تیم ۷۰ نفره، با هزینه ای کم و تقریباً رایگان برای بیماران نیازمند عضو انجام می‌شود، که موجبات جذب بیمار از استان های مجاور را نیز فراهم نموده است.
 
فوق تخصص پیوند کبد و کلیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود روش‌ها و تکنیک‌های پیشرفته و تجهیزات تخصصی و بروز در بیمارستان کاشانی(ره) شهرکرد، جراحی های پیوند کبد با موفقیت برای بیماران صورت گرفته است.
 
به گفته وی: بخش پیوند کبد بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح گردید وبه امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی مجهز و اماده خدمت به مردم می‌باشد.
 
شایان ذکر است: دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری در خردادماه ۱۴۰۲، انجام پیوند کبد در این استان را اقدامی ارزشمند و فوق العاده عنوان و از دست اندرکاران راه اندازی این بخش به عنوان تنها بخش پیوند کبد غرب کشور تقدیر کرد.
پریسا مصیبی 
کدخبر: 903163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟