عمل پیوند دست مرد 36 ساله با موفقیت انجام شد

به گزارش رکنا، علی موسوی در جمع خبرنگاران گفت: دست مرد ۳۶ ساله که ۲۶ اردیبهشت ماه در سانحه تصادف از ناحیه بازو قطع شده بود(قطعی از نوع کراش و له شدگی بود) و اندام دست هیچ علائم حیاتی نداشت با ۱۱۵ به بخش اورژانس بیمارستان ارجاع داده شد، با موفقیت پیوند خورد .

رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان ادامه داد: پس از انجام اقدامات اولیه توسط کارکنان اورژانش بیمار همراه با تیم جراحی و سرپرستی” دکتر حسین صالحی”فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی وارد اتاق عمل شد و پس از ترمیم سرخرگ و سیاهرگ برای زنده ماندن اندام های آسیب دیده سپس با همکاری “دکترمحسن آبسالان “متخصص ارتوپدی استخوان دست ثابت شده و بقیه اقدامات لازم انجام شد.

موسوی این عمل را نادر خواند و گفت : مدت زمان این عمل ۵ ساعت به طول انجامید تا خونرسانی به اندام های قطع شده به جریان افتاد.

وی عنوان کرد: با اینکه محل قطع شدگی با حدود ۵ لیتر مواد ضد عفونی شستشو شد اما تا ۷۲ ساعت نگران از کار افتادگی و عفونت بودیم و با همت همکارانمان در بخش های اورژانس، آی سی یو، اتاق عمل ،متخصصین بیهوشی ، بخش جراحی ، ارتوپدی و سایر همکارانمان توانستیم این جراحی نادر را انجام دهیم و افتخاری برای شهرمان ثبت کنیم.

رئیس بیمارستان و متخصص طب اورژانس تذکر داد: همشهریان دقت داشته باشند؛ درمواقعی که دچار چنین حوادثی می شوند عضو قطع شده را شسته و در پارچه نمناکی بپیچند داخل پلاستیکی بگذارند و در کنار یخ (نه در تماس مستقیم با یخ) بگذارند و سریعا به بیمارستان منتقل کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟