همایش «رشت؛ شهر خلاق خوراک» بین‌المللی می شود

به گزارش رکنا از گیلان؛ رحیم شوقی «شهردار رشت» در دومین همایش سالانه‌ شهر خلاق خوراک رشت که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، شخصیت‌های ملی و استانی، اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران شهرهای خلاق ایران و اصحاب رسانه در تالار مرکزی رشت برگزار شد ضمن قدردانی از حضور میهمانان اظهار داشت: رشت شهر اولین‌هاست و حرف زدن درباره چنین شهری که نگاه‌های کشوری همواره به آن معطوف بوده مطمئناً برای همه دشوار است.

شهردار رشت اضافه کرد: رشت که به شهر اولین‌ها، شهر باران‌های نقره‌‌ای، دروازه‌ اروپا و شهر مردان و زنان بزرگ معروف است، از بیستم آذر ۱۳۹۴ برابر با یازدهم دسامبر ۲۰۱۵ به طور رسمی به وسیله دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست و عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی جهان به دلیل تنوع خوراکی‌های بی‌نظیرش برای آن ثبت گردید.

شوقی با بیان اینکه شهر رشت امسال نیز برای دریافت یک برند جهانی دیگر در حوزه شهر جهانی صنایع دستی قدم برداشته است، افزود: ما به عنوان مدیران شهری همواره درصدد هستیم تا شهروندان این شهر فرهنگی که تلاش می‌کند عنوان شهر دوستدار کودک را هم به افتخاراتش بیافزاید، بتوانند بیشترین بهره و سود را در فرآیندهای ثبت عنوان‌های مختلف از جمله برند شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو ببرند.

وی عنوان‌های دیگر شهر رشت همچون «شهر بیدار» و «شهر شب‌های روشن» را نیز در تکمیل دستاوردهای فرهنگی این شهر دخیل دانست و تصریح کرد: این عنوان‌ها در سرزندگی، شادابی و نشاط اجتماعی شهر رشت موثر بوده و سبب شده‌ آوازه‌ رشت در سراسر کشور و منطقه بپیچد تا جایی که در هر تعطیلات، رشت پذیرای میهمانان بسیاری از نقاط دور و نزدیک کشور و گردشگران خارجی است که به ایران سفر می‌کنند.

شهردار رشت با اعلام این خبر که در تلاشیم تا همایش سالانه‌ شهر خلاق خوراک رشت سال آینده در مقیاس بین‌المللی برگزار شود، اذعان کرد: در ستاد راهبردی شهر خلاق رشت به هر چیزی که ما را به سمت برندسازی شهری، ارتقا سطح فرهنگ و حقوق شهروندی هدایت کند خواهیم پرداخت و قصد داریم با اقدامات فرهنگی برای حفظ فرهنگ غنی و داشته‌های استان گیلان و شهر رشت تلاش کنیم تا از طریق برندسازی، پویایی اقتصادی برای آن رقم بخورد.

شوقی از موقعیت ویژه رشت به عنوان یک شهر فرهنگی پیشرو در زمینه‌های ورزشی و رسانه‌‌ای سخن گفت و بیان داشت: امسال شهر رشت به عنوان پایتخت شطرنج ایران از مسابقات شطرنج جام کاسپین میزبانی خواهد کرد همچنین به دلیل تنوع رسانه‌‌ای رویداد نقش رسانه‌ها در برندسازی شهری و کارگاه علمی هم‌آفرینی مدیران شهری را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: صحبت از داشته‌های شهر رشت اعم از گذشته، حال و آینده بسیار است اما سخنانم را زیاد اطاله نمی‌دهم و امیدوارم همه‌ میهمانان از برنامه‌هایی که در این جشن سالانه شهر خلاق خوراک تدارک دیده شده است نهایت بهره را ببرند و امروز برگی خاطره‌انگیز در دفتر خاطرات ذهن شان ثبت و ضبط شود.

شهردار رشت در پایان عنوان کرد: مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت آماده است تا نظرات و پیشنهادات حاضران در این همایش را ثبت و ضبط کنند تا در آینده بتوانیم از نکات کلیدی و راهنمایی‌های همه حاضران در این جمع و دیگرانی که ممکن است نظر و مطلبی داشته باشند، بهره ببریم.

مرجان گودرزی /گیلان

منبع :روابط عمومی شهرداری رشت 

کدخبر: 903162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟