برپایی حسینیه اربعین در استان ایلام و شهرستان مهران

به گزارش رکنااز ایلام حجت‌الاسلام محمد علی نجفی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن حضور سازمان تبلیغات اسلامی در تمام عرصه های اجتماعی و فرهنگی ارزش فزاینده ای پیدا کرده و این حضور تاثیر بسزایی در خنثی سازی این هجمه ها دارد.
وی با بیان اینکه ورود شرکت های اقتصادی برای استان برکات فراوانی دارد، افزود: امسال با رایزنی های صورت گرفته بالغ بر سه شرکت تجاری در فضاسازی اربعین فعالیت خواهند داشت و با حضور این شرکت ها فعالیت های سمعی و بصری در رابطه با برنامه های فرهنگی سه برابر سال گذشته خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان گفت: در اربعین سال گذشته حدود ۵۰۰ مبلغ خواهر و برادر بومی و غیر بومی فعالیت داشتند که امسال با اضافه کردن مبلغین خصوصی و آموزش دیده این رقم افزایش پیدا می کند.

حجت السلام نجفی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تنها تعداد ۵۰ نفر نیرو را در سطح کل استان دارد که با وجود منابع مالی محدود توانسته اقدامات فرهنگی خوبی در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن انجام دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با بهره گیری از رویکرد فرهنگی خود در تصمیم سازی های سایر دستگاه ها تا حد امکان تاثیر گذار باشد، گفت: درسال گذشته اتاق وضعیت فرهنگی (رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی استان) متشکل از هیات های اندیشه ورز و مجموعه های رصدی راه اندازی شد که امسال به مرکز راهبردی ارتقاء پیدا کرد.
 

حجت الاسلام نجفی افزود: برگزاری لیگ رویداد قرآنی، طرح خانه مادری سازمان تبلیغات، همایش جهاد عهد، مهرآوه بانو، طرح همکاران با حضور ۳۰۰ کنشگر فرهنگی، ساماندهی ائمه جماعات، برگزاری اعتکاف و تمرکز بر اعتکاف نوجوانان از دیگر اقدامات مهم فرهنگی سازمان تبلیغات در سال گذشته است.
اسلامی ایلام گفت: درسال گذشته اتاق وضعیت فرهنگی (رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی استان) راه اندازی شد که امسال به مرکز راهبردی ارتقاء پیدا کرد که شامل هیئت اندیشه ورز و مجموعه های رصدی می شود.

وی گفت:قرارگاه فرهنگی اربعین سال گذشته برای اولین بار تشکیل شد که در مجموع ۱۶ ارگان برای راه اندازی این قرارگاه همکاری داشتند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در ایام اربعین در بیش از ۳۰۰ نقطه در مواکب ،مساجد ،حسینیه ها و...،در سال گذشته افزود:طرح بیت الحسین با محوریت امام جمعه مهران ساماندهی خواهد شد.

لازم به ذکر است: ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 902692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟