چهره‌های شاخص استان اردبیل در دفاع مقدس به مردم معرفی شود

به گزارش رکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست هماهنگی کنگره بزرگداشت شهدای استان گفت: اجلاسیه اصلی کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل در روز ۲۶ مرداد برگزار می‌شود که زمان‌بندی انجام اقدامات و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری شاخص این رویداد فرهنگی در استان ضروری است.

وی افزود: در این خصوص باید برنامه‌های فرهنگی مرتبط از جمله نماهنگ، کتاب، مستند، فیلم و آثار هنری دیگر با محتوای فاخر و ارزشمند و قابل ارائه در سطح ملی تهیه شود.

استاندار اردبیل تمرکز بر شناسایی افراد تاثیرگذار استان و اقدامات شاخص آنان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: لازم است اولین‌های استان اردبیل در زمینه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی انجام‌گرفته به مردم معرفی شود.

عاملی با تاکید بر لزوم توجه به محتوای آثار هنری در حال تولید برای ارائه و نمایش در کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل، همکاری دستگاه‌ها و استفاده از اساتید فن و کارشناسان مربوط را ضروری دانست.

وی همچنین گفت: لازم است در نمایشگاهی که قرار است در حاشیه کنگره برگزار شود، کتاب‌هایی با محتوا، جذاب و دارای متن مناسب که بر اساس مستندات و به‌صورت هنری تهیه شده باشد، به مخاطبان ارائه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات شاخص هنری انجام‌گرفته در خصوص شهدای استان اردبیل، تولید طولانی‌ترین انیمیشن در سطح کشور به نام شهید مرحمت بالازاده را از جمله مهم‌ترین اقداماتی ذکر کرد که باید در این کنگره معرفی و ارائه شود.

عاملی فضاسازی شهری در خصوص کنگره بزرگداشت شهدای استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در این راستا شهرداری می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر نسبت به معرفی مفاخر استان اردبیل در دوران دفاع مقدس اقدام کند.

در این نشست هماهنگی‌های لازم برای پیش‌بینی مکان برگزاری این کنگره و مقدمات اجرا و تولید آثار هنری و فرهنگی قابل عرضه در این کنگره بحث و تبادل نظر شد.

 

کدخبر: 902591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟