کیفیت آب همدان در سطح استاندارد است

به گزارش رکنا از همدان ،علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد: در مورد مساله سلامت آب شرب مردم کوتاه نمی آییم و با حساسیت بالایی این مساله را مراقبت می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مورد  کیفیت آب مطلبی را مطرح می کند باید در این زمینه پاسخگو باشد تصریح کرد: کسانی که اطلاعات تخصصی لازم درباره آب را ندارند نباید اظهار نظر کنند، چرا که باعث تشویش اذهان عمومی می شوند و زمینه را برای سوءاستفاده رسانه های بیگانه نیز فراهم می کند.

قاسمی فرزاد افزود: وضعیت منابع آبی نسبت به سال گذشته بهتر است و در سال گذشته ورودی آب به سد اکباتان ۱۹.۴ میلیون متر مکعب و برداشت آب از سد نیز ۱۷.۳ میلیون مترمکعب بود.

استاندار همدان ادامه داد: امسال نیز با توجه به اینکه ورودی آب مانند سال قبل همان ۱۹.۴ میلیون متر مکعب بود با مدیریت استفاده، برداشت آب از سد اکباتان به ۵.۷ میلیون متر مکعب کاهش یافت.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم از منابع زیرزمینی کمتر برداشت کنیم چرا که این منابع تقریبا تجدید ناپذیر هستند گفت: درباره تامین آب باغ ها و زمین کشاورزی گفت: این مساله بررسی شده است و در یک شیب مناسب آب به آنها تحویل می شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: با توجه به انتقال آب تالوار، آب پایدار و مستمری خواهیم داشت و برداشت از این آب از ۶۰۰ لیتر در ثانیه به ۸۰۰ لیتر افزایش پیدا می کند و سپس در ۲ مرحله دیگر به یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه و هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه متوسط آب شرب مورد نیاز همدان هزار و ۹۵۰ لیتر در ثانیه است که تامین می شود، افزود: مدیریت مصرف آب در بین شهروندان نیاز به فرهنگ سازی دارد و مشترکان پرمصرف باید جریمه اضافه مصرف را بپردازند.

وی میزان موجود آرسنیک آب در جهان را تا ۱۰ واحد عنوان و تصریح کرد: این میزان در آب همدان بین صفر تا سه واحد است.

قاسمی فرزاد همچنین بر انجام درختکاری و درختچه کاری در اراضی استان همدان برای جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش گردو غبار تاکید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: با توجه به بارش های خوب منطقه ای، امسال فقط یک بار گردو غبار را در استان تجربه کرده ایم.

سیده مریم محمدی با اشاره به اینکه ۴۸ هزار هکتار از اراضی استان همدان که ۲ درصد از اراضی را تشکیل می دهد، غبار خیز است، افزود: ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان نیز تبدیل به بیابان شده است.

به نقل از ایرنا، دکتر محمد رضا شکوهی نماینده دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ارزیابی های انجام شده آب شرب استفاده شده در منازل، مشکلی ندارد.

 

 

کدخبر: 902367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟