خط دوم ریلی قزوین-زنجان تا هفته دولت سال آینده بهره برداری می شود

به گزارش رکنا از قزوین ، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه بازدید از خط ریلی قزوین- زنجان اظهار داشت: بخش هایی از مسیر کاملا اجرا شده و بخش های دیگر هم در دست اقدام است و در اسرع وقت افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

IMG_20230620_161635_031

وی با بیان اینکه این بازدید به منظور پیگیری تکمیل پروژه صورت گرفته است، افزود: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌ های ملی به حساب می آید و دسترسی های اصلی کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی در این محور صورت می گیرد، به همیت دلیل تکمیل و بهره برداری آن از اهیمت بالایی برخوردار است.

منصوری اضافه کرد: اصل تصمیم در سفر اول رئیس جمهور به استان های قزوین و زنجان منعقد شده است و باید پیگیری ها برای پیشرفت این پروژه با سرعت ادامه پیدا کند.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: در مسیر اجرای این پروژه عموما مشکلی وجود ندارد و پروژه توسط راه آهن جاری و ساری است و تا هفته دولت سال آینده پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منبع نیاز دارد و سعی می شود از طریق منابع مختلف تامین شود.

 

با برنامه ریزی های انجام شده میزان بهره مندی استان از ظرفیت های ریلی افزایش خواهد یافت

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه احداث خط دوم ریلی قزوین-زنجان اظهار داشت: یکی از عمده ترین مزیت های استان قرار گرفتن در شاهراه های ارتباطی شرقی-غربی و شمالی- جنوبی کشور به صورت جاده ای و ریلی است. 

وی با بیان اینکه به هر میزان که بتوانیم بر توسعه این ظرفیت تمرکز کنیم استان از منافع بیشتری بهره مند می شود، گفت: برنامه ریزی های لازم برای افزایش بهره مندی استان از این ظرفیت ها انجام شده و با جانمایی شهرک های صنفی و صنایع جدید در کنار خطوط ریلی، از این فرصت برای توسعه استان استفاده خواهیم برد.

این مسئول افزود: در همین راستا بازسازی ایستگاه راه آهن قزوین و عملیاتی شدن ارتباط بین شمال و جنوب از محل راه آهن در دستور کار قرار دارد که در این راستا در سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی داشته ایم و امروز با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن این موضوعات مورد پیگیری قرار گرفت. 

استاندار قزوین اضافه کرد: دو خطه شدن راه آهن تهران به غرب کشور با اجرای وعده های راه آهن و تسهیل گری در جهت استفاده مناسبت تر از فضای ریلی در مکان هایی که از شهر عبور می کند، عملیاتی خواهد شد. 

استاندار تاکید کرد: احداث زیرگذر و دیوار محافظ و رعایت ملزومات زیست مردم موضوعاتی است که به عنوان تعهدات راه آهن پیگیری خواهد شد.

لیلابیگدلی/ قزوین 

کدخبر: 902339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟