به بهانه پایین بودن قیمت اجناس بیعانه پرداخت نکنید

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ"محسن محمودی" رئیس پلیس فتا استان در تشریح این خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف همیشه درصدد این هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود از هر راه ممکن اقدام می کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه گاها مشاهده می‌گردد که کاربران فضای مجازی و شهروندان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش با سهل انگاری و زود اعتماد کردن مورد بزه واقع شده و در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه افزود: کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پایین در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان با اطمینان کردن به این گونه افراد در سایت‌های خرید و فروش و پس از واریز کردن وجه بحساب فرد آگهی دهنده،علاوه براینکه هیچ کالایی را برای آنان ارسال نمی‌کند به تماس تلفنی یا پیام های خود نیز پاسخگو نبوده و یا کالای بی کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

سرهنگ"محسن محمودی"عنوان داشت: کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت اطلاع پیدا کرده و بعد اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: کاربران عزیز هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه کالا اجتناب نماید.

رئیس پلیس فتا استان در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 902319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟