توزیع 37 درصد کود سهمیه استان در سال جاری/ ذخیره 9600 تنی کود

به گزارش رکنا از یزد به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد،  محمدحسن زارعیان  ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ، عملکرد یکساله این شرکت را بیان کرد و گفت:  مقدار کل توزیع کود کشاورزی استان در یکسال گذشته بالغ بر 21 هزار تن بوده که از این مقدار 16 هزار تن کود ازته ، 3 هزار تن کود فسفاته و 2 هزار تن کود پتاسه است.

وی در ارتباط با توزیع کود کشاورزی از ابتدای سال تا کنون افزود: سـهم اسـتان یزد در سال جاری از انواع کودهای شیمیایی یارانه ای  مقـدار 32 هزار و 689 تن شامـل انواع کودهای شـیمیایی ازته، فسـفاته وپتاسه تعیین وابلاغ شده  و تاکنون بالغ بر 10 هزار و 382 تن آن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، یعنی حدود 32  درصد سهمیه کلی توزیع شده است.

این مسئول گفت: همچنین در حال حاضر شرکت دارای 9 هزار و 600 تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای یارانه ای است که ذخایر استراتژیک خوبی به شمار می رود و هیچ کمبودی به لحاظ کودهای یارانه ای در استان وجود ندارد. 

زارعیان بیان کرد: با توجه به اهمیت ثبت نام کارگزاران در سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات تیمی از همکاران این شرکت به صورت حضوری به برخی شهرها و شهرستانهای این استان مراجعه و عملیات ثبت نام کارگزاران را حضورا پیگیری کردند.

وی افزود، همچنین مراسمی جهت حل مشکلات کشاورزان در بخش مربوطه در قالب ارتباط مردمی و میز خدمت در نمازخانه شهید سلیمانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از تلاش کشاورزان و جهاد گران عرصه کشاورزی و پیشکسوتان تقدیر و تشکر کرد و افزود: امنیت غذایی که از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی و  در گرو حفظ و حمایت از کشاورزی و کشاورزان است.

 وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همواره تلاش می کند تا در توزیع نهاده های یارانه ای بین کشاورزان راه عدالت و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهد تا کشاورزان هیچ گونه کمبودی را در این زمینه احساس نکنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 902245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟