نرخ پایین جرائم در نیروهای مسلح در استان/تیراندازی، ضرب و جرح و فرار از خدمت  عمده جرائم است

مهدی تشکری در گفتگو با خبرنگار رکنا از یزد، اظهار داشت: این دستاورد نشات گرفته از  اهتمام به بحث آموزش در راستای پیشگیری از وقوع جرم است . در همین رابطه از برگزاری ۴۸ دوره کلاس آموزشی به مدت ۱۰۰ ساعت برای ۱۳ هزار کارآموز طی یکسال برگزار شده است.

وی افزود: این میزان معادل ۳۹ هزار نفر ساعت آموزش در سطح نیروهای مسلح استان بوده است و امیدواریم با ارائه این ‌آموزش‌ها، مانع وقوع جرم در نیروهای مسلح شویم.

وی ارزش‌های مورد اهتمام سازمان را عدالت خواهی، قانون مداری، تکریم ارباب رجوع و مهمتر از همه حفظ اسرار نیروهای مسلح ذکر کرد و گفت: حضور مستمر یکی از قضات و دادستانی در بند نظامیان و آسیب‌شناسی علت وقوع جرائم و رسیدگی به مطالبات مجرمان در دیدارهای چهره به چهره نیز در راستای پیشگیری از وقوع جرم دنبال می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یکی از دغدغه‌های این حوزه را استفاده از مجازاتهای جایگزین در راستای کاهش جمعیت کیفری نام برد و ابراز کرد: خوشبختانه ساز و کار مجازاتهای جایگزین در مورد جرائم نیروهای مسطح مانند تنزیل درجه، جزای نقدی، اضافه خدمت و مواردی از این قبیل، فراهم شده است.

وی از دیگر موضوعات مورد تاکید را اتقان آراء ذکر کرد و گفت: در همین راستا سعی شده آراء صادره کمتر نقض و منجر به اطاله دادرسی شود و خوشبختانه در همین رابطه طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کلیه آراء سازمان قضایی مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفته است.

تشکری عمده جرائم نیروهای مسلح را بنا به جنس نیرو شامل تیراندازی، ایراد ضرب و جرح و فرار از خدمت ذکر کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد کاهش قابل توجه جرائم نیروهای مسلح در استان هستیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 901735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟