تشکیل 10 هزار پرونده تخلف در 9 ماه در یزد/ بیشترین ها در حوزه کالا و خدمات

به گزارش رکنا به یزد به نقل از روابط عمومی ،مهاجریان مقدم افزود : از این تعداد پرونده 5 هزار و 761فقره مربوط به کالا وخدمات ، هزار و 907فقره مربوط به قاچاق کالا وارز و 1458فقره پرونده مربوط به بهداشت دارو و درمان بوده که برا متخلفین علاوه بر جزای نقدی ، احکامی همچون ضبط کالا ، درج در پرونده ، استرداد حق شاکی ، تعطیلی واحد متخلف و نصب پرده تخلف برسر درب واحدصنفی نیز صادر و اجرا شده است.

وی در این خصوص اظهار داشت : در حوزه کالا وخدمات عمده این پرونده ها مربوط به تخلفات گرانفروشی کالا ، عدم درج قیمت و غیر... بوده که بر اساس مصوبه سران محترم قوا ، مجازات های سنگینی برای متخلفین این پرونده ها صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی از انجام بیش از 600 مورد گشت مشترک در طی این مدت خبر داد و افزود : گشت های مشترک بازرسی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلفات و در جهت حمایت از فضای کسب کار انجام می شود که در این راستا اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی ، تولیدی و خدماتی می گردد .

مهاجریان مقدم از نظارت مردمی بعنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و اضافه کرد : سامانه های 124 سازمان صمت و 135 تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و کلیه موارد دریافتی از این سامانه ها ، پیگیری و در صورت احراز تخلف ، با متخلفین برخورد تعزیراتی خواهد شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 857233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟