بودجه عمرانی دهیاری های استان 78 درصد رشد داشته است

به گزارش رکنا ازقزوین، غریب با اشاره به سیاست های کلان دولت سیزدهم گفت: بر مبنای پیگیری عملی عدالت و حمایت از اقشار محروم به خصوص در مسیر آبادانی روستاها بودجه عمرانی روستاهای استان قزوین افزایش چشمگیری داشته است.

وی تاکید کرد: این بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار دهیاران قرار گرفته تا با نظارت اعضای محترم شورای روستا در اموری چون زیرسازی معابر، جدول کشی و آسفالت معابر روستایی صرف شود.
این مسئول افزود: در برخی از روستاها به تناسب جمعیت و محرومیت سهم اعتبار از مالیات ارزش افزوده در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفندماه سال گذشته رشد 3 برابری را نشان می دهد.
غریب خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات توسعه روستایی در استان رسوب اعتبارات عمرانی به خصوص در فصل سرما است که لازم است در این زمینه دهیاران با فوریت نسبت به انتخاب پیمانکار و صرف اعتبارات موجود اقدام کنند.
وی افزود: گاها در برخی از پروژه ها بودجه لازم برای انجام کار عمرانی مورد نظر در اختیار دهیار قرار گرفته اما با تعلل چند ماه شاهد آن هستیم که دیگر با بودجه موجود امکان اجرای آن پروژه عمرانی وجود ندارد و باید هزینه بیشتری صرف انجام همان کار شود.
مدیر کل امور روستایی تاکید کرد: افزایش اگاهی بین روستاییان و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای دهیاران می تواند به توسعه عمرانی روستا کمک شایانی داشته باشد، انتظار ما این است که اهالی روستا اولین مطالبه گران حقوق خود از دهیار و اعضای شورا برای سامان بخشی به امور روستاهای خود باشند.
وی افزود: بهسازی معابر روستا یکی از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقللاب اسلامی است که در این زمینه برای اجرای طرح هادی روستایی در مجموع 600 میلیارد ریال قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی به استان قزوین اختصاص داده شده است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 901614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟