برای مجریان طرح غربالگری در استان گواهی سطح ۱ و ۲ صادر می شود

به گزارش رکنا از ایلام؛ محمدرضا ولدبیگیان با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح درمورد شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات مشاوره ای در فصل تابستان می باشد. و در صدد آن هستیم که پس از غربالگری و شناسایی دانش آموزان، در فصل تابستان به دانش آموزان نیازمند به خدمات تخصصی، ارائه خدمات داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، مسئولیت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر با مدیر مدرسه است. از این رو تمامی کارکنان مدرسه اعم از مشاور، معلم، مربی و معاون پرورشی موظف‌اند در راستای اجرای مطلوب غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات در مراکز مشاوره آموزش و پرورش، به مدیر مدرسه کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ایلام درباره چک‌ لیست‌های غربالگری توضیحاتی ارائه داد و گفت: در مقطع ابتدایی، آزمون غربالگری پایه روانشناختی توسط آموزگاران پایه سوم و ششم برای تمامی دانش‌آموزان کلاس تکمیل خواهد شد. میانگین زمان تکمیل پرسشنامه برای هر دانش‌آموز بین ۶ تا ۸ دقیقه است. همچنین اجرای آزمون‌های غربالگری توسط معلمان از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

ولدبیگیان اضافه کرد: برای مقطع متوسطه اول، آزمون غربالگری روانشناختی در پایه هشتم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه هفتم برگزار خواهد شد. همچنین اینکه برای مقطع متوسطه دوم آزمون غربالگری روانشناختی در پایه یازدهم و آزمون سلامت روانی رفتاری در پایه دهم برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه در مدیران، آموزگاران، مشاوران و تمامی کارکنان مدارس، برنامه های تشویقی مختلفی نظیر صدور گواهی، تقدیرنامه و تشویق مدیران و معلمان برتر در اجرای غربالگری در نظر گرفته شده است. همچنین مدارس و مناطقی که بر اساس شاخص‌های ارزیابی، بهترین عملکرد را داشته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 901488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟