توسعه پروژه گاوداری ۶۰۰۰ راسی دلفان در سفر آتی رئیس جمهور

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار در سفر یک روزه به شهرستان دلفان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بهره برداری از گاوداری ۶۰۰۰ راسی دلفان هم اکنون در حد ۱۶۵۰ راس است که باید برای رسیدن به حداکثر ظرفیت بهره وری مورد حمایت قرار گیرد.

وی در مورد برنامه های سفر به شهرستان دلفان گفت: بازدید از کارخانه شن و ماسه شهرداری دلفان، شهرک صنعتی نورآباد، پروژه مسکن ملی الفت آباد و افتتاح ایستگاه پمپاژ چروش مهم ترین برنامه هایی بود که در این سفر یک روزه انجام شد.

استاندار لرستان در مورد کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری دلفان در منطقه کفراج تصریح کرد: این کارخانه در دولت سیزدهم با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان توسعه پیدا کرده است.

زیویار ادامه داد: بنا بر این است که ظرفیت های جدیدی به این کارخانه اضافه شود.

وی در ادامه به مرتفع شدن مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی نورآباد از جمله، آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد راه دسترسی این شهرک نمی تواند آن گونه که باید موجب جذب سرمایه گذاران شود.

استاندار افزود: بر این اساس مدیرکل شهرک های صنعتی استان موظف شد طرح جدیدی را به این منظور آماده و در شورای برنامه ریزی استان ارائه کند.

زیویار در مورد افتتاح ایستگاه پمپاژ چروش عنوان کرد: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۸۸ هکتار زمین را پوشش می دهد.

وی افزود: البته شبکه آبیاری این ایستگاه هنوز مشکلاتی دارد که طی دیدارهایی که مسئولان با کشاورزان و مردم منطقه انجام خواهند داد آنها نیز مرتفع می شوند.

استاندار تصریح کرد: کشت باغ و گیاهان دارویی یک ظرفیت بزرگ است که در دلفان ۳۶۰۰ هکتار به این موضوع اختصاص داده شده است.

زیویار همچنین در خصوص پروژه مسکن ملی الفت آباد دلفان اظهار کرد: این پروژه فاز بندی شده است و در فاز اول ۳۰ هکتار اجرا خواهد شد.

وی گفت: شرایط توپوگرافی استان و شهرستان دلفان با دیگر نقاط و استانهای کشور متفاوت بوده و در دلفان بیش از ۷۰ هکتار به آن اختصاص داده شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 901170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟