تغییر ساعت کاری نانوایی‌های استان همدان

به گزارش رکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای کارگروه گندم، آرد و نان اظهار داشت: با توجه به تغییر ساعت کار ادارات به ۶صبح، باید زمینه فعالیت برخی از نانوایی‌ها از ساعت پنج صبح فراهم شود.

وی اضافه کرد: بنابراین با هماهنگی نهادهای مسئول، آغاز کار شماری از نانوایی‌های پرمشتری ساعت پنج صبح می‌شود تا صبح هنگام افراد پیش از عزیمت به محل کار بتوانند نان تازه مصرفی خانوار را تأمین کنند.

استاندار همدان گفت: ساعت آغاز کار ادارات از نیمه شهریور به هفت صبح تغییر می‌یابد بنابراین ساعت کار نانوایی‌هایی که پنج صبح تعیین می‌شود از ۱۵ شهریور به ۶ صبح تغییر می‌یابد.

کمبود آرد در استان نداریم

قاسمی فرزاد با بیان اینکه کمبود آرد در استان نداریم گفت: عرضه نان باید تا عصر هنگام و غروب آفتاب صورت گیرد و در این راستا در صورت نیاز، آرد نانوایی‌های پر مشتری تأمین می‌شود.

وی علت کاهش سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها را همسان نبودن میزان آرد مصرفی با تراکنش بانکی دانست و گفت: فرمانداران بر ساعت کار و پخت نانوایی ها نظارت کافی داشته باشند تا شاهد گلایه مندی شهروندان نباشیم.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: ارتقای کیفیت نان یکی از مطالبات به حق مردم است که طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی میزان پروتئین موجود در نان از انحراف ۳۰ درصدی به ۶.۵ درصد رسیدیم که این عدد باید به صفر برسد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه سبوس گیری باید مطابق با استاندارد صورت گیرد گفت: طبق مصوبه ملی سهمیه آرد مقرر شد در اختیار استان قرار گیرد تا بتوان بر اساس کارکرد نانوایان، آرد توزیع شود.

وی گفت: ظرفیت سنجی کارخانه‌های آرد، میزان و نحوه فروش آرد باید در دستور کار قرار گیرد تا با تحلیل آماری بتوان وضعیت کیفیت آرد توزیعی از سوی کارخانه‌ها را ارزیابی کرد و سهمیه گندم آن را افزایش داد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پنج هزار تن گندم با کیفیت، وارد استان شده و قرار است به صورت متوازن در بین کارخانه های آرد متناسب با کیفیت گندمی که دارند توزیع شود تا توازنی در کیفیت آرد ایجاد شود.

 

کدخبر: 900850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟