پرداخت ۳۸ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان لرستانی

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهزاد عزت پناه لطیفی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور تامین مالی و حمایت از بخش کشاورزی استان حدود ۹۰ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته پرداخت شده است.

وی افزود: بیشترین تسهیلات در بخش دام و طیور به مبلغ بیش از ۱۵ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال و در بخش زراعت بالغ بر هفت هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان بیان کرد: رشد ۹۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیاز های مالی مشتریان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت از فعالان و تولید کنندگان این بخش و پشتیبانی از تولید و توسعه اقتصادی استان است.

عزت پناه لطیفی با اشاره به رشد بیش از ۲ برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب بانک کشاورزی لرستان نیز گفت: شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یکهزار و ۵۵۵ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۲ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال و ۲ هزار و ۳۹۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ یکهزار و ۱۲۸ میلیارد ریال از محل منابع داخلی به واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

وی اظهار داشت: همسو با برنامه های دولت در راستای فراهم نمودن بستر ساخت مسکن برای روستاییان نیز، تاکنون ۳۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

عزت پناه لطیفی اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی لرستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۶۶ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از چهار هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین متقاضیان سرمایه در گردش در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت کردند.

وی گفت: این بانک هم سو با سیاست های دولت و با هدف رونق واحدهای تولیدی دام، طیور و آبزیان، در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تاکنون مبلغ چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تامین نهاده های دام و طیور به سه هزار و ۹۴۰ نفر از متقاضیان معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان اظهار داشت: این شعب جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان در سال ۱۴۰۱،یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردندکه نسبت به سال های قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است.

عزت پناه لطیفی افزود: سال گذشته در راستای حمایت از مشمولین بند "ب" تبصره ۱۶ سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۹۰۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش این نهاد های حمایتی پرداخت شد.

وی پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون، ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات و ابزار در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت که نقش موثری در ارتقای کمی و کیفی تولیدات استان دارد.

وی ادامه داد: پارسال ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از زنجیره ارزش گوشت قرمز و خرید نهاده مورد نیاز عشایر استان به ۵۶۸ نفر و ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش مرغ لاین آرین به ۳۷ واحد مرغداری فعال در این زمینه پرداخت شد.

وی تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی لرستان از ابتدای اجرای دستور العمل بند "خ" ماده ۳۳ تاکنون با بخشودگی سه هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال از سود و جرائم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بیش از ۵۵ هزار فقره بدهی آنان را تعیین تکلیف نموده اند.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: بانک کشاورزی با حمایت طرح های راکد و بدهکار به دنبال احیا و بازگرداندن این واحد ها به چرخه تولید کشاورزی است و سال قبل با تامین ۱۲۴ میلیارد ریالبه احیای این واحدها کمک کرده است.

عزت پناه لطیفی افزود: سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۵۳ هزار فقره بیمه نامه برای بهره برداران بخش کشاورزی صادر و به بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه گذاران تحت پوشش متحمل خسارت حوادث قهری، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۴۷ هزار نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی اقدام به خرید بیمه نامه در زیر بخش های مختلف کرده که سطح تحت پوشش این محصولات زراعی بالغ بر ۱۸۱ هزار هکتار است و تاکنون ۶۴ میلیارد ریال غرامت به ۱۶۷ نفر از بیمه گذاران خسارت دیده پرداخت شده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 900769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟