بهربرداری از ارتقا طرح تصفیه خانه فاضلاب سنندج  در هفته دولت سال جاری

به گزارش رکنا از کردستان؛ در این بازدید دکتر حبیبی معاون عمرانی استاندار، مهندس محمد فرهاد مدیرعامل آبفا کردستان، مهندس مومن پور معاون آب منطقه ای استان و مهندس مرادی مدیر و مجری پروژه ارتقا تصفیه خانه فاضلاب سنندج (شرکت آب و نیرو) حضور داشتند.

در این بازدید دکتر حبیبی از بخشهای مختلف تصفیه خانه فاضلاب سنندج و طرح ارتقای آن بازدید نمود.

پیش از این بازدید و در جلسه ای که برگزار شد، مهندس فرهاد مدیرعامل آبفا کردستان ضمن ارائه گزارشی از نحوه فعالیت تصفیه خانه فاضلاب سنندج، آن را جزو تصفیه خانه های برتر کشور دانست و گفت: امیدواریم طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج به زودی به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله موجب آلودگی منابع زیرزمینی آبی می شود گفت: کار مهمی که در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شد اتصال این شیرابه ها به تصفیه خانه فاضلاب است که موجب جلوگیری از آلودگی منابع آبی زیرزمینی می شود.

وی با بیان اینکه پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج در مجموع هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: بخش دوم مایع طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تکمیل شده است.

دکتر حبیبی هم با اشاره به اینکه کار بزرگی در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شده است، گفت: انشاالله هرچه سریعتر عملیات ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شود.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب استان از همکاری و پیگیری معاونت عمرانی استاندار برای تکمیل طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج و آبگیری سد ژاوه خبر داد.

معاون عمرانی استاندار گفت: امیدواریم این پروژه برای شهریورماه آماده بهره برداری شود.

گفتنی است تصفیه‌ خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز ایجاد شد که در طرح ارتقا این میزان به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری در سال ۱۴۲۰( سال افق طرح) ارتقا می یابد.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 900705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟