انتقال آب برای 1600 هکتار اراضی پایاب دریاچه زریبار از سدگاران در حال انجام است/ خدماتی که در دریاچه زریبار عرضه می‌شود به هیچ عنوان مورد تأیید اداره کل محیط‌زیست استان نیست.

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ اقبال حمیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: رشد صنعت و جمعیت همواری جزو عواملیست که می‌تواند تبعات زیست‌محیطی زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان مریوان با اشاره  به دریاچه زریبار مریوان گفت:خوشبختانه در حال حاضر به واسطه بارش‌های چند ماه اخیر، زریبار در بهترین وضعیت خود در چند سال اخیر قرار دارد اما خدماتی که در دریاچه زریبار عرضه می‌شود به هیچ عنوان مورد تأیید اداره کل محیط‌زیست استان نیست.

وی با اشاره به اینکه برداشت آب از کاسه آبی دریاچه زریبار از 6 ماه گذشته قطع شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر انتقال آب برای 1600 هکتار اراضی پایاب دریاچه زریبار از سدگاران در حال انجام است و یقیناً انتقال این آب می‌تواند به احیای دریاچه زریبار و تامین آب شرب شهر مریوان کمک بسیار مناسبی داشته باشد.

حمیدی در ادامه با ذکر اینکه در کنترل و پایش آلودگی‌های مراکز صنعتی در استان ورود بسیار خوبی داشته‌ایم، عنوان کرد: بالغ بر 280 هزار هکتار از مراتع کردستان تحت نظارت اداره‌کل محیط زیست برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری است. لازم است که در راستای جلوگیری از هدررفت منابع زیست‌محیطی اطلاع‌رسانی درستی در جامعه انجام شود.

حمیدی با اشاره به اینکه بالغ بر 37 خانه محیط‌زیست در راستای کاهش فاصله بین مردم و مسئولان در استان وجود دارد افزود:یکی از مطالبات ما از مدیران استانی کمک به توسعه گردشگری استان باتوجه به وجود پتانسیل‌های فعال است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان به جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر نیز اشاره کرد و گفت: وجود سگ‌های ولگرد زیبنده محیط شهری نیست و وجود این حیوانات می‌تواند باعث بروز بیمارهای نوپدید شود.

 

وی اضافه کرد: اگر وضعیت زیست‌محیطی زریبار تخریب شود در کنواسیون‌های جهانی دیگر جایگاهی نخواهیم داشت لذا باید تمام تلاشمان را انجام دهیم که از تخریب دریاچه زریبار جلوگیری شود.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 900292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟