استفاده ۴۸۰۰ خانوار لرستانی از طرح کالابرگ الکترونیک

به گزارش رکنا از لرستان؛ سیروس ابراهیمی روز یکشنبه در حاشیه وبینار بررسی وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان‌ها به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند در صورت استفاده یارانه بگیران از طرح و خرید اعتباری کالاهای اساسی مبلغ ۲۰ درصد یعنی ۸۰ هزار تومان به یارانه هر نفر اضافه می‌شود.

وی افزود: تاکنون در استان لرستان در این خصوص با حضور استاندار شش جلسه و دو جلسه وبیناری به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور برگزار شده است.

معاون استاندار لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت استان و روند اجرای طرح در لرستان، گفت: در حال حاضر از ۱۰۸ دهستان به دستگاه کارتخوان و سایر ملزومات مورد نیاز مجهز شدند و در سطح استان هزار و ۶۰۷ فروشگاه فعال با هزار و ۹۰۴ دستگاه کارتخوان داریم و تاکنون چهار هزار و ۸۸۵ خانوار از این طرح استفاده کرده‌اند.

ابراهیمی به مشکلات این طرح از جمله نبود زیرساخت لازم در بعضی از مناطق روستایی، کمبود فضا و فروشگاه و لزوم ایجاد شبکه تأمین کالا که خارج از توان استان است اشاره کرد و خواستار رسیدگی به آنها شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 900042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟