پیاده راه فرهنگی رشت میزبان بازار صنایع دستی گیلان / مسابقات رشتی دوزی در خانه صنایع دستی گیلان برپا شد

به گزارش رکنا از گیلان، این بازار ویژه به منظور حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع دستی گیلان؛ در پیاده راه فرهنگی شهر و در مقابل خانه صنایع دستی گیلان  از روز شنبه بیستم خرداد به مدت یک هفته  از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برگزار می‌گردد.

همچنین مقرر است در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ یک سری مسابقات رشتی دوزی با شرکت فعالان این هنر در محل خانه صنایع دستی گیلان( عمارت فرهنگ و هنر رشت) واقع در پیاده راه فرهنگی شهر برگزار شود.

بنا به این گزارش بازار هنر و صنایع دستی گیلان که در ایام سال در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در محوطه حد فاصل خانه صنایع دستی تا میدان شهرداری برقرار بود، در هفته جاری همه روزه از روز شنبه تا پنج شنبه همه روزه در ساعات یاد شده برپا خواهد بود. 

علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی صنایع دستی به علاقمندان و فعالان این عرصه گفت: برگزاری یک هفته ای نمایشگاه و بازار  صنایع دستی در رشت، بنا به علاقمندی شهروندان و با اهداف معرفی ظرفیتهای گوناگون شهر رشت در انواع صنایع دستی و اهمیت پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی صنایع دستی در دستور کار مدیریت شهری رشت قرار گرفته است و مجموعه مدیریت شهری رشت در ماههای اخیر با جدیت در صدد تامین زیرساختهای لازم برای اخذ این برند مهم جهانی برای شهر رشت بوده است.

گفتنی است  در همین راستا و در روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ، با حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، شهردار رشت و مسئولانی از مجموعه شهری  از موسسان خانه کارآفرینی تحت پوشش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و همچنین از مربیان حوزه صنایع دستی رشت مراسم تجلیل بعمل خواهد آمد.

 معرق کاری ، صنعت منبت  ، خراطی،  صنعت ابریشم، حصیر بافی و رشتی دوزی ، از صنایع دستی مهم شهر رشت می باشد.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 899627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟