نحوه همکاری صنایع در پیک تابستان براساس توافق وزارت نیرو و صمت

به گزارش رکنا از ایلام : ولی الله ناصری در رابطه با شفاف سازی در خصوص برنامه های ابلاغی وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری، اظهارکرد: برنامه های ابلاغی از سوی وزارت نیرو به صنایع به منظور مدیریت و جابجایی اضطراری بار به ساعات غیر پیک است.

وی افزود: این برنامه با هدف گذر موفق از پیک بار تابستان با مدیریت و جابجایی بار شبکه برق است و اجباری در تعطیلی واحدهای صنعتی نبوده و صرفا برنامه ریزی جهت تنظیم بار شبکه در کلیه ساعات شبانه روزی و ایام هفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: واحد هاى صنعتی می توانند با جابجایی زمان مصرف یا بهره مندی از فناوری های تولید برق خارج از شبکه در ساعات اوج مصرف بار نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن واحد های صنعتی همکار در مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه سراسری برق در صورت کاهش بار 30 درصدی می توانند از پاداش مدیریت مصرف بهره مند شوند.

ناصری تصریح کرد: در کشور قریب به نود درصد صنایع به عنوان صنایع کوچک خارج از شهرک های صنعتی هستند و برای این مشترکین هیچ محدودیتی اعمال نخواهد شد.

وی تصریح کرد: صنایع متوسط داخل شهرک نیز در هفته شش و نیم روز می توانند به روال عادی فعالیت کنند فقط یک نصفه روز دوازده ساعته با صنعت برق همکاری خواهند کرد و در نهایت صنایع انرژی بر نیز که صنایع بزرگ تلقی می شوند فقط یک روز تعطیل کاری جمعه را به روزهای دیگر هفته منتقل می کنند.

ناصری در پایان ابراز امیدواری کرد مانند سال قبل که در پیک مصرف نه تنها کاهش تولید نداشتیم و به عنوان مثال حدود ۳ درصد افزایش تولید سیمان داشتیم امسال نیز شاهد شکوفایی تولید باشیم 

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 899541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟